9 decembrie 2009

What's up, doc?





Mie mi-e frica sa merg la doctor. Mi se pare ingrozitor. Mai ales ca in ultimul timp am intalnit o multime de oameni carora li s-a pus diagnostic gresit. I-au anuntat cu seninatate ca au cine stie ce afectiune ingrozitoare...dar de fapt era cu totul altceva.



Despre altceva voiam sa vorbesc. Despre reactiile adverse ale medicamentelor. Voi cititi prospectele medicamentelor cu atentie? Eu ma uitam in general doar la cum se administreaza, ignoram paragraful "efecte secundare". Pana cand intr-o noapte mi s-a facut rau de la niste pastile pe care le luam pentru o nimica toata. Ma durea stomacul, ma luase ameteala, imi venea sa vomit, aveam un gust amar in gura si, pe deasupra, mi se decolorase si limba! Pe cuvant!

Pe prospect scrie ca e bun pentru infectiile respiratorii, bronsita, faringita, sinuzita...dar daca te uitai la reactiile adverse ziceai ca vindeca cel putin cancerul !



Si citesc reactiile adverse:

-greata, varsaturi, dureri abdominale, stomatita, decolorarea limbii, parestezii, dureri de cap, dureri musculare, eruptii cutanate, alterarea mirosului si a gustului, modificarea culorii dintilor (reversibil doar dupa albire, la stomatolog), cosmaruri, confuzie, PIERDEREA AUZULUI, insomnii, colita nush de care, CARE POATE VARIA DE LA USOARA PANA LA AMENINTATOARE DE VIATA, hepatita....

Eu am scris doar jumate din ele. Mi s-a facut si mai rau dupa ce am citit.



La prima ora sun la cabinetul unde mi le-a prescris:

-Doamna, am impresia ca vreti sa ma omorati!!! (...) Mi-e rau, n-am dormit toata noaptea, am limba alba, cica imi pierd auzul, pot sa mor...

-Vai, domnisoara, dar de unde scoateti tampeniile astea?

-Din prospect, doamna!!!!!!

-Eh, atunci daca va e asa de rau, nu le mai luati si gata!



Asta a fost raspunsul super-profesionit al asistentei de la cabinet!

Deci: nu mai auzi, nu mai mirosi, nu mai ai gust, ai dintii galbeni, faci hepatita, iti ies bube, zaci a moarte...dar cine respira cel mai bine din lume?? Pe patul de moarte :))



De curiozitate, m-am uitat si pe prospectul de la banala aspirina, pe care noi o luam asa, ca pe bomboane!

Cica "au fost semnalate sangerari, hemoragii digestive, sangerari ale gingiilor, dureri de cap, ameteli, zgomote in urechi, iritatie gastrica, greata, varsaturi, agravarea ulcerului"...si inca vreao 10 randuri!!!

Asa ca nu mai luati medicamente dupa ureche!

Un comentariu:

  1. Eu inainte luam pastile cu pumnul pentru o simpla durere de cap, acum nu mai iau medicamente decat atunci cand ma tavalesc de durere :) Si mie imi este frica sa merg la medic. Cand intru intr-un spital fac atacuri de panica, imi scade glicemia, dar asta pentru ca in familia mea s-au intamplat multe chestii tragice legate de spital. Matusa mea a murit in spital fiindca a facut un atac cerebral, dar medicii au crezut ca e o caderea de calciu si i-au mai pus si o punga de sange fiindca avea prea putin sange in organism.

    Eu prefer sa nu stiu ca sunt bolnava, fiindca m-ar termina psihic.

    RăspundețiȘtergere