22 decembrie 2009

De Craciun, fii mai bun...

Nu-i mai suport pe cersetorii din metrou, aparuti ca ciupercile dupa ploaie acum, de Sarbatori. Si toti se ingramadesc in singurele metrouri vechi care au mai ramas: adica pe ruta Industriilor - Anghel Saligny.

Ca sa aiba succes, folosesc formula: adult+copil ( mai de efect daca e bebelus, dar merge si unul mai mare, care sa poata sa cante) sau copil+animalut (in special un caine mic).
Toti ( dar TOTI!) canta acelasi colind: "Deschide usa crestine.."
Iar refrenul este senzational:
"La multi ani, multi ani cu bine/
In toti anii care VINE".

Nu imi stranesc mila. Majoritatea sunt tigani si si-au invatat copiii sa fie foarte agresivi. Adica nu mai trec pur si simplu pe langa tine, ca in cazul in care ti se face mila sa le dai bani...Acum se posteaza in fatza ta, se uita in ochii tai, se tin de tine si pana nu ii gonesti nu pleaca.

Chiar nu ii poate scoate nimeni din metrouri? De ce nu pot fi agenti de paza si in metrourile vechi, care sa ii dea afara?

Apropo de mers cu metroul, am ajuns ieri la Unirii. Stiti ca au largit pasajul de corespondenta intre Unirii 1 si 2. Acum e destul de mult spatiu, pentru toata lumea. Cu toate astea, omor! Pe scaurile rulante! Nimeni nu urca/cobora pe propriile picioare! Toti buluc pe scarile rulante!

Atentie se inchid usile!

5 comentarii:

  1. Dacă ne-am raporta la Umberto Eco, este cert că întâmplările astea au legătură cu complotul mondial subteran:D. Apropo, să nu crezi că numai în România există "cerşetoriatul" ăsta underworld.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anghel Salingy - Preciziei este o ruta speciala :)) Si eu m-am intalnit cu acesti colindatori si dupa ce m-au colindat pe peron mi-au zis ca nu trebuie sa le dau nimic, fiindca doar mi-au urat de bine si nu pentru bani. Asa ca i-am ascultat si nu le-am dat nimic. Bani in orice caz nu o sa le dau :D O sa le dau fructe, pentru ca eu cand eram copil si colindam primeam fructe si covrigi. Bine, eu nu colindam prin metrou, ci la tara :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Doina dar te-ai gandit vreodata sa strangi bani pt fundatii de copii sau coruri bisericesti? Stii ca eu nu prea am treaba cu chestile astea insa anul asta pt ca nu cred sa fi fost un an mai naspa ca asta am facut chestia asta si rezultatul a fost foarte tare :) Ma simt mai bine inca mai sunt oameni care se bucura ca niste copii mici pentru niste cadouri chiar neansmenate. Nu am vrut sa particip decat cu bani insa azi m-au tarat niste colegi cu ei si sincer au avut dreptate uneori cel mai mare cadou e sa faci cativa oameni fericiti Nu cu parfumuri ceasuri sau alte mizerii ci cu mancare dulciuri chestii deastea nici macar nu au vrut bani Si ne intrebau daca mai avem un cozonac in plus pt ca pentru ei craciunul fara cozonac nu exista Eu care sunt cel mai mare nenorocit in viata:)) dupa parerea mea Am ajuns la concluzia ca ori am imbatranit ori ar trebuii sa imi schimb un pic mentalitatea
    PS TOT NU O SA LE DAU BANI VREODATA ALORA DE LA STOP si tot o sa ma dau jos din masina sa ii fugaresc pe aia care imi murdaresc parbrizul Dar cred ca mai sunt si oameni care nu au si le rusine sa spuna ca au ajuns intr-un moment in care nu mai pot sa se descurce

    Acum am citit si eu si nu vroiam sa fie trista treaba insa asta e adevarul Pana la urma Craciunul nu inseamna beculete sau brad sau oare ce oi primii cadou ci sa fi mai bun si sa te calmezi un pic :P
    Poate de pasti organizam o chestie gen strans bani si ai sa vezi ce inseamna oameni amarati

    RăspundețiȘtergere
  4. @ radu: din ce in ce mai multi oameni din jurul meu au inceput sa le dea cate o mana de ajutor copiilor fara posibilitati. fiecare cu ce poate. nu toata lumea are bani, au contribuit si cu jucarii, si cu dulciuri, si cu hainute. pentru ei conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu de foarte multi ani duc la tara hainute pentru oameni saraci. Si nu doar de la mine, dar si de la cunostinte.

    Nu pot insa sa dau bani celor care cersesc pe strada imbracati in haine de firma. Le dau bani doar batranilor, fiindca mi-e foarte mila de ei. Raman cu imaginea lor in minte zile intregi si imi pare rau ca nu ii pot ajuta mai mult.

    Intotdeauna putem sa ii ajutam pe cei care nu au, doar ca suntem prea ocupati sa ne mai uitam in jur.

    RăspundețiȘtergere