11 decembrie 2009

Sarbatorile vin...



Deja m-a cuprins spiritul Craciunului si nu mai am chef de nimic. Ma gandesc la cadouri, la Mos Craciun, as face bradul, as asculta "Last Christmas", as manca bomboane de ciocolata de sub brad, niste specialitati din porc cu multe calorii, as bea vin fiert cu scortisoara, m-as uita la "Singur acasa", as lenevi...

Parca anul asta, ca si in ultimii doi, ma ocoleste atat de intalnita "depresie de Craciun". De fapt, cred ca "depresia de sarbatori" este o moda, un trend. Si eu am suferit de ea, pentru ca aveam o imagine super-deformata a Craciunului, indoctrinata fiind de filmele americane.

Imi imaginam ca de Craciun trebuie sa fie neaparat asa (cum am vazut eu in "Singur acasa"): trebuie sa ai o casa imensa, pe doua nivele cel putin, impodobita toata, cu Mosi Craciuni si reni pe alee, casa sa aiba neaparat semineu (altfel pe unde sa intre Moshu' in casa?!). Apoi, la masa trebuie sa fie toata familia (cel putin 15 oameni) : parinti, bunici, unchi, matusi, frati, surori, verisori, catelu', purcelu'. Pe masa tre' sa fie neaparat un curcan imens (ce vreti, daca asa am vazut eu la tv?! daca e la tv, inseamna ca asa tre' sa fie!!!). Veselie, agitatie, cadouri, colinde ( neaparat d-alea cu "Fa-la-la-la-la", nu d-ale lui Hrusca). Si toata lumea trebuie sa rada, iar copiii trebuie sa alerge pe acolo. Daca nu era asa, inseamna ca era un Craciun ratat.

Acum, nu stiu cati dintre voi ati avut un "Craciun pe doua nivele" :))
Intre timp mi-am mai scos "americanismele" din cap si am ajuns sa apreciez toba si caltabosul in loc de curcan, si bradutul meu in apartament cu doua camere, nu in casa pe doua nivele cu semineu :) Gaseste el Moshu' pe unde sa intre chiar daca nu am semineu.

Gata, nu se mai poate! Ma duc sa impodobesc bradul!

9 comentarii:

  1. Doinita merge si cu "Leru-i ler si iara ler...", nu doar cu "Fa-la-la-la-la" :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. @ anonim - Crezi???? Parca nu merge curcanul :))) cu leru-i ler

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi am inceput sa aranjam bradul aseara, dar dupa ce am stat o ora sa-i desfacem toate crengutele (este artificial), am obosit. Probabil diseara vom incepe si noi sa-l impodobim :)

    Mie nu imi place Craciunul, nu imi place atmosfera aia, ma enerveaza aglomeratia din magazine si nu suport colindele :) Totusi, in acest an nu m-a lovit depresia, insa am devenit foarte calma, nu ma mai enerveaza aboslut nimic, nici daca mi-as gasi locul de parcare ocupat nu as mai face o criza :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. mie imi place atmosfera, imi plac colindele (americane :))) , imi place agitatia , imi place isteria de craciun.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie imi placea cum era Craciunul acum ceva ani, cand eram eu copil. Ceea ce se intampla acum nu mai imi place.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oh, God, Doina, ce dispozitie ai! Maine-poimaine imi spui ca vrei sa faci un copil! :))))
    Corina, tu esti Scrooge!

    RăspundețiȘtergere
  7. Craciunul e cel mai tare :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cand eram eu copil imi placea la nebunie Craciunul. Abia asteptam sa vina ziua sa ma duc la colindat, cu traistuta de gat :) In plus, se strangea toata familia, era multa agitatie prin casa cu pregatirile, masa plina de tot felul de mancaruri, miroul ala de vin fiert si scortisoarasi eram fericiti.
    Acum nu mai e asa, fiindca fiecare sta separat si nu ne mai adunam :(( De asta nu mai imi place Craciunul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca iti doresti cu adevarat, poti sa ai un Craciun frumos. Poti sa iti aduni cei mai apropiati prieteni la o masa de Craciun, poti sa iti faci cadouri cu cei dragi si poti sa bei si vin cu scortisoara. Mie imi place chiar si la serviciu de Craciun, desi , normal, mi-as dori sa stau acasa. Aduce fiecare ce are mai bun si facem o masa plina cu bunatati. E o atmosfera placuta, diferita de restul anului...

    RăspundețiȘtergere