13 decembrie 2009

Painea noastra cea de toate zilele



Noi romanii mancam paine. Multa. Mancam paine cu aproape orice. Ca ne place, ca nu ne place, ca se potriveste, ca nu se potriveste - noi mancam! Suntem in stare sa mancam paine cu paste si paine cu orez! De parca pana acum cativa ani nu mancam pilaful lu' maica-mea cu paine!!

Acum este o campanie anti-paine. Pe vremuri era o vorba din popor: "painea ingrasa si prosteste". Ni se recomanda sa mancam paine neagra sau paine de secara. Daca citesti ce contine painea aia neagra/ de secara /graham ambalata, te apuca durerea de cap: are atatea chimicale incat poti sa o cumperi acum si sa o mananci peste un an , ca nu se strica!

Am incercat si varianta "paine neagra proaspata", de la Gima. Arata bine, era pufoasa, gustoasa, dar cand am rupt o bucata din ea , avea ditamai pata alba - nu se imprastiase peste tot vopseaua neagra! Bleah! Ce nesimtiti! Painea neagra e de fapt paine alba vopsita :(

Asa ca pana la urma m-am oprit asupra painii - chipurile - "de casa" sau "taraneasca"...Sau chiar "traditionala". Adica d-aia rotunda, pe vatra.
Cea mai buna e, de departe, la Auchan. O iei calda, aburinda, frumos mirositoare, pufoasa, delicioasa.
Pe locul doi e cea de la Real, pe trei cea de la Cora, iar cea mai praf e aia de Carrefour. Gima nici nu o mai iau in calcul, ca e vopsita.

Oricum, acum e la moda sa iti iei aparat din ala de facut paine si sa ti-o prepari singur acasa din faina, sare apa si drojdie. Am mancat si e foarte buna. Chiar prea buna, asa ca mai bine nu imi cumpar :)

In caz ca nu stiati:
-O felie de paine prajita are exact acelasi numar de calorii ca una proaspata, deoarece prin prajire se pierde numai apa, deci este mai usoara ca greutate.

-Painea neagra sau intermediara contine mai multe tarate(fibre) care ajuta digestia, insa continutul caloric este apropiat de cel al painii albe: (230 calorii / 100g fata de 280 calorii/100g).

Pana la urma totusi cica "nu painea ingrasa, ci produsele care sunt asociate cu ea".

Un comentariu:

  1. Eu nu manac paine aprope deloc. Am tot timpul paine in casa, de cele mai multe ori expirata, dar cred ca mananc vreo 5 felii de paine pe luna.

    Nu e un moft, dar pur si simplu pot sa traiesc si fara :) Cea mai tare faza a fost cand m-am dus eu sa cumpar paine dupa vreo 3 ani in care nu mai mncasem deloc. Nici nu stiam cat costa, iar vanzatoarea credea ca mi se pare scumpa :))

    RăspundețiȘtergere