28 decembrie 2009

Bucurestiul - un mare ghetou



In prima mea zi de vacanta, fara griji, am ridicat si eu capul din pamant si am observat ce este in jurul meu...Pentru ca pana acum ignoram, cu gandul la ale mele: sa il sun pe Gigi, sa fac intreviu cu nu stiu cine, sa fac materiale speciale de sarbatori etc.

Si am observat ca Bucurestiul este un mare ghetou. Nu numai "mirificul" Militari, unde locuiesc eu (sper nu pentru mult timp!), ci TOT BUCURESTIUL! Iar vremea de afara - cu zapada murdara de pe marginea drumului, cu noroaiele si baltoacele de pe strazi - sporeste sentimentul asta.

In prima poza este un parc de distractie unde ar trebui sa se joace copiii, dar un dobitoc si-a aruncat salteaua de pe pat. Cum sa iti lasi copiii in mizeria aia?



Se pare ca pentru Romania este perfect normal sa lasi zapada murdara, plina de mucuri de tigara, de pahare de plastic, de brichete si te-mai-miri-ce pe trotuar. De ce am curata-o? Lasa ca se topeste singura la primavara!



Radeam de colega de la gsp Corina Marinas care isi propunea ca in 2010 sa protejeze mediul. Nu e deloc de ras. Ca sa protejezi mediul nu trebuie neaparat sa fii activist in Green Peace.

Voi vedeti cate urme de guma de mestecat sunt pe jos? Nu e scarbos? Nu e urat?

De acum incolo nu o sa mai arunc niciodata guma de mestecat pe jos, in ideea ca e "doar o guma, ce rau poate face?" Uite ca face, arata ca dracu'!






Mie mi-e frica sa merg pe strada din cauza cainilor vagabonzi. Noaptea nu pot sa dorm ca lumea din cauza lor ca ii aud schelalaind si latrand pe la balconul meu.



In concluzie, mi-e scarba de tara asta si de orasul asta. Mi-e rusine cu tara mea!

7 comentarii:

  1. Doina imi pare bine ca macar te-ai decis ca pe viitor sa nu mai arunci guma pe jos. Poate vei incerca sa reciclezi mai mult, desi in Romania nu exista, din pacate, un program de reciclare eficient.

    Oricum, observ un prim pas la tine si poate le mai bati si tu obtrazul celor din jurul tau care arunca gunoaiele pe unde apuca :) Eu era sa imi iau bataie pentru ca am comentat despre unul care aruncase gunoiul pe strada :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-ai gandit ca poate salteaua aia a fost aruncata acolo cu un scop? Poate o mama si-a vazut copilul cazand din leagan direct pe pamant, chiar sub ochii ei. Astfel, a cautat o saltea, iar acum copii cad din leagan pe moale. Ne pripim si tragem concluzii d-astea rapide, fara acoperire. Sa nu-ti mai fie rusine de tara ta, ei nu-i e rusine cu tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Macar parcul ala are doar o saltea aruncata, am vazut altele care aveau si munti de gunoaie...Cred ca cel mai bine ar fi ca de la gradinita sau din scoala primare sa aibe ore de ecologie, cum pe noi(astia fara permis dar cu scoala de soferi facuta)ne obliga sa invatam ecologia masinii si cum sa nu poluam aerul, asa ar putea si pe astia mici sa ii invete. Ei copiaza tot, ii vad pe parinti ca arunca, atunci ce se gandesc, daca mama si tata pot, eu de ce nu as putea?! Cu parerea de rau pot spune ca si mie imi e rusine de tara mea, si imi e rusine ca nu am cum sa fac sa o schimb, macar putin, in bine...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi se pare ca exagerezi grav in acest post si ma gandesc ca daca ar mai fi cateva mii de persoane care gandesc asa,unde am ajunge?
    Romania e tara mea si chiar daca e buna sau rea...E a mea!Apropo..exista si o emisiune in trustul Pro.
    "Romania,te iubesc!"
    Bafta,Romanco....

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt in casa fara lumina de 3 ore.scriu la lumanare,pe tel.am facut bagajele pe intuneric.romania,te iubesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci... in sfarsit gasesc si eu pe cineva care vede lucrurile la fel ca mine.Mi s-a spus de foarte multe ori k vad numai partile rele, k sunt negativista etc...Am tras concluzia k vorbesc cu oameni nebuni fiindca in Romania realitatea te loveste la orice pas si tre sa fii chior sa nu observi chestii gen :vara mesteci praf, iarna esti plin de mocirla...am stat odata juma de ora in masina pe la vreo 3 dimineata cand ma intorceam de la munca, de la un zbor de Barcelona, k sa plece cei 10 caini vagabonzi de langa masina mea sa pot sa ma duc si eu acasa sa dorm dupa 12 ore de munca cu cei mai necivilizati pasageri din Europa si anume: romanii ( evitati companiile low-cost cu destinatii din si spre Romania).
    In fine solutia pe care am ales-o dupa numeroase depresii la intoarcerea din mini vacante pe afara, a fost sa ma mut din tara fiindca situatia nu se va imbunatati in urmatorii 20 ani cel putin ...rezultatul este k sunt mult mai relaxata, nu imi este dor de tara absolut deloc, doar de familie si prieteni, si numai cand ma gandesc k de la Otopeni pana acasa faci 1 ora jumate cel putin imi trece pe jumatate impulsul de a face vizite in Romania.
    Stiu k exista si oameni patrioti, eu nu ma numar printre ei, nu am ales eu sa ma nasc in Romania ....

    RăspundețiȘtergere
  7. un om destept spunea: "fii tu schimbarea pe care o doresti lumii". daca ar pleca din tara toti nemultumitii sau ne-am plange pe bloguri si atat, ar ramane la fel, da...multi ani de acum incolo.
    dar eu chiar cred ca ar trebui sa vedem si partile bune, sau in primul rand pe alea bune. avem piete frumoase, muzee misto, evenimente de tot felul, case vechi reabilitate, centrul vechi arata si el din ce in ce mai bine..cu greu, e drept, dar se face ceva.
    mihaela, te plangeai de traficul din bucuresti. in paris e la fel, iar in istanbul e si mai naspa. si sunt doar cateva exemple.
    e clar ca e o problema pt ca nu avem parcari si semafoarele nu sunt sincronizate, dar cred ca cea mai mare problema a fost disperarea romanilor de a-si cumpara masini, multe masini, si nu tocmai ieftine. la fel ca aia care isi cumpara telefoane de 20 de milioane, dar n-au cu ce se imbraca.
    plus ca multa lume uita ca in bucuresti vin in fiecare an sute de mii de studenti din provincie, care se stabilesc aici. normal ca s-a ajuns la suprapopulare.
    si nu e vb de patriotism, ca si eu apreciez alte tari mai mult decat tara mea din multe puncte de vedere, dar nici sa cazi in extrema, sa ti se pare totul negru aici. si cel mai grav, sa te plangi, dar sa nu faci nimic pt schimbare.

    RăspundețiȘtergere