3 ianuarie 2010

La ski in Bansko




Da, m-am convins: bulgarii ne-au intrecut si la turismul montan. Bansko nu se compara cu nimic din Romania - incepand de la partii de ski, infrastructura legata de sporturile de iarna si pana la hoteluri si restaurante. Angajatilor de la hoteluri le mai trebuie un pic de educatie, in rest totul este foarte frumos.
Prima impresie cand am intrat in Bansko a fost de "nou" - in sensul ca in zona partiei toate cladirile erau construite recent si nu asa, alandala, si dupa un stil asemanator: adica n-ai sa vezi hotel de sticla in dreapta si unul rustic in stanga.



Daca in Romania in statiuni de abia daca intalnesti 10 straini, in Bansko am auzit vorbindu-se in engleza, franceza, greaca, germana, rusa, italiana, chiar si chineza. Ah, si cel mai mult romana :))

Fiind perioada cu cei mai multi turisti, am stat la niste cozi destul de mari la telegondola. Pe 31 decembrie am asteptat vreo 30-40 de minute (vezi foto jos).





Din pacate, nu am avut deloc parte de zapada , dar asta nu ne-a impiedicat sa schiem. Statiunea era dotata cu o multime de tunuri de zapada , asa ca si la 10 grade celsius se schia destul de ok. Partiile de la peste 2000 de metri aveau zapada naturala. O parte din ele erau insa inchise, pentru ca le pastrau pentru etapa de Cupa Mondiala la ski sau geva de genul.




Ca sa ajungi la primele partii trebuie sa iei telegondola, iar de acolo, daca vrei sa te duci si mai sus, sunt o multime de teleski-uri, telescaune si chiar si o banda rulanta.

Mie mi-a ajuns doar telegondola, fiind pentru prima oara la ski. Are si o statie intermediara, dar acolo erau numai partii grele, asa ca am coborat la urmatoarea:)


Partia de incepatori pe care am invatat eu era destul de lunga ( sa tot fi avut vreo 4-5 km ) asa ca prima mea tentativa de a o cobori cu schiurile in picioare a durat doua ore...A doua oara am reusit sa o fac in juma de ora :)



Fiind pentru prima oara la ski, nu imi dau seama daca preturile sunt mari sau mici.

Un ski-pass pe toata ziua la Bansko costa 55 de leva, adica vreo 30 de euro ( 1 EURO = 1.85 Leva), iar daca ti-l luai dupa ora 12 costa 38. Ski pass-ul iti sigura accesul la toate instalatiile de urcat pe cablu. Astea sunt preturile de Revelion, pe urma mai scad un pic.

Ca sa iti iei monitor sa te invete costa cam 28 de leva/ 2 ore, 50 de leva 4 ore...Te putea costa mai putin daca faceai in gupuri de 4-5 persoane.




Ca sa inchiriezi schiuri costa, in cele mai multe locuri, cam 25 de leva pe zi, iar snowboard vreo 30. Noi am gasit undeva la juma' de pret (vizavi de pacarea din zona telegondolei).
Parcarea pe o zi intreaga in zona de langa telegondola costa 8 leva pe zi. Merita, avand in vedere ca se ridicau masini la greu. Era o parcare imeeeensa langa patinoar plina de masini ridicate.









Statiunea este si ea foarte cocheta. Este plina de taverne, restaurante traditionale, magazine cu produse pentru sporturi de iarna si suveniruri. Eu am crezut ca Bansko este micut, dar strada principala este luuunga si este foarte placut sa te plimbi pe ea.




Despre peripetiile cu politia bulgara si cu angajatii hotelului la care am stat va povestesc zilele urmatoare :)

9 comentarii:

  1. Bine ai revenit doinita-in-lume. A trecut ceva timp de la ultima recomandare din-lume...

    RăspundețiȘtergere
  2. e criza, nu mai ies asa des in lume :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca puneai si niste poze cu tine, chiar te-as fi crezut :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Pretul la ski pass e ca peste tot. Si in Romania tot cam asa gasesti. Chiar pacat ca nu ai prins zapada, poate mai mergi si pe la noi sa vezi cum e cu zapada adevarata :D Dar te sfatuiesc sa mergi in timpul saptamanii, ca in weekend e omor cam peste tot. Stai la coada 20 de minute si cobori partia in 2 minute.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu care sunt preturile in Romania fiindca nu ma duc la munte iarna :) Dar sunt convinsa ca in Bulgaria totul este mult mai ok, incepand de la servicii si terminand cu preturile.

    Din pacate, noi nu prea stim sa facem turism, desi avem potential. De asta se vorbeste mai mult in romana in Bulgaria. Mai bine treci granita fiindca esti respectat, decat sa suporti pe banii tai (si vorbesc de muuuulti bani) "figurile" celor de la munte sau de pe litoral.

    RăspundețiȘtergere
  6. asa stiu si eu ce ai facut p'acolo unde nu ai putut scapa de urarile de bine! Acolo sper ca ai fost sociabila!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu are nici o legatura Bulgaria cu Romania
    Zapada adevarata din Romania care e o gheata:) dupa ora 12
    Pietrele de la noi unde iti rupi gatul cum prinzi un pic de viteza sunt placeri care la bulgari nu prea le gasesti:)))
    Skypass-ul e asemanator la pret insa la noi platesti sa stai la coada pt ca o coborare nu dureaza mai mult de 10 min (Vorbesc de partii cu dificultate medie nu prin padure sau prin boscheti) In cursul saptamanii e mai liber si singura care merita e Postavaru in rest cam ghene de partii
    Si cel mai marfa am ramas la cota 2000 si a trebuit sa cobor pe picioare pt ca sa inchis teleschiul la ora 18 Gen lasa ca se descurca fraierii care platisera 500 ron skypass permanent pe cateva zile Nu credeam ca e posibil asa ceva dar omu imi radea in fata si imi zicea daca fugi repede poate prinzi telecabina la -20 de grade nu prea mi-a venit sa rad:)
    Fiecare alege unde isi arunca banii Eu nu mai calc pe la noi pana nu o sa invete sa se poarte Cand ceri bani tre sa si oferi ceva
    Din punctul meu de vedere sa dea faliment toti si la mare si la munte (nu mai zic de mare pt ca nu mai are rost)Si sincer faza cu nationalismul si cu Romania e o mare porcarie chiar as face o campanie gen nu mai mergeti la mare si la munte in Romania vreun an doi sa moara toti de foame sa invete ce inseamna servici Bulgari au prins ideea cum e sa mori de foame noi inca nu am invatat
    E doar parerea mea acum Mie putin scarba de valea prahovei

    RăspundețiȘtergere
  8. monitorul este cu mult mai scump decat este mentionat aici. Induceti lumea in eroare! Spre exemplu daca vrei sa iei lectii de ski trebuie sa platesti 120 leva /2 ore. Poti gasi insa instructori care sa te invete, in particular, cu numai 50leva/ora.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ anonim: eu am dat preturile alea ca reper...asa aveam eu o brosura...evident, poate costa mai mult sau mai putin, in functie de scoala de ski la care apelezi.

    RăspundețiȘtergere