4 ianuarie 2010

Politistul bulgar spagar e REAL



Da, politistul bulgar spagar nu mai este doar un mit. A devenit realitate. Exista. Respira. Opreste. Ia spaga.
Pe drumul de la Bucuresti la Bansko am intalnit zeci de echipaje de politie puse "pe treaba".
Pe noi ne-au oprit si la dus si la intors. Asa ca inainte de a pleca la drum trebuie sa iti faci "plinul" cu multe bancnote de cate 10 euro. Noua ne-au zis ca amenda este de 100 de euro! De cand se dau amenzile in Bulgaria in euro?:))

Nu scapi de ei pana nu le dai cel putin 10 euro! Stati linistiti, daca aveti 2o va dau restul! Pe cuvant, nu glumesc:))

Puteti sa le cereti in romana, pentru ca s-au "specializat" de cand tot mai multi romani prefera sa isi faca vacantele in Bulgaria.



Prietenii cu care am fost la Bansko m-au cam panicat in legatura cu politistii bulgari. Si chiar inainte sa trecem vama mi-au pus in brate un spray din ala impotriva atacatorilor si mi-au zis doar atat:

-Vezi, le dai cu asta in ochi daca sunt politisti falsi!

Si tot drumul m-am gandit cum naiba stiu eu care sunt polistiti adevarati si care sunt falsi. Ma si vedeam arestata prin Bulgaria de Revelion sub acuzatia ca am atacat un politist! Din fericire nu (cred ca) am intalnit niciun politist fals :))






Cand iti calculezi bugetul pentru drum, trebuie sa iei in calcul si taxa de pod de 26 lei si vigneta, vreo 7 euro. Cam aiurea cu vigneta, ca noi nu am gasit in vama, desi erau vreo 4 cabine din alea
pe care scria ROAD TAX , dar nu aveau la niciuna...si am pierdut cam o ora cu vama, platitul podului si cu cautatul vignietei.


Drumul pana la Bansko este foarte lung. Vreo 550 km. Si mori de plictiseala, pentru ca nu ai ce sa vezi in afara de saracia din satele bulgare, orasele comuniste si panaramele de pe centrura Sofiei si de la Ruse.Drumurile din Bulgaria sunt in general ok, mai bune ca la noi. Insa, fiind 2 ianuarie, am prins un blocaj de vreo ora la intrarea in Sofia dinspre munte.
In Sofia ne-au luat asaltat, la o intersectie, o multime de cersetori foarte agresivi, care stiau sa ceara bani si in romaneste si "primeau" chiar si lei :))

6 comentarii:

  1. Vignieta nu mai platii niciodata oricum daca te opreste dai spaga 10 euro:))) chiar daca esti in regula:P iar daca te opreste vgnieta nici nu o cer

    RăspundețiȘtergere
  2. povestea un tip care era la coada la gondola inaintea noastra ca intr-o noapte l-au oprit de 6 ori. odata i-au gasit "vina" ca vignieta era lipita pe partea dreapta si nu pe stanga, asa cum trebuie in bulgaria :)))
    chiar ca ai dreptate la aia cu vignieta, daca nu o ai dai oricum 10 euro :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am traversat de doua ori bulgaria si sincer niciodata nu am platit vignieta
    Iar taxa de pod la dus romania bulgaria daca te accelerezi un pic nu o platesti .la intors trebuie ca au bariera Romanii nostrii se bazeaza ca opresti Eu sunt nesimtit si nu opresc :p Rovignieta aia alta porcarie si abuz nu am mai platito de vreo 2 ani Nimeni nu ma intrebat de ea Deci Doina sunt unele taxe care cred ca nu merita sa le platesti nu ca sunt eu rebel dar atat timp cat exista taxa de drum in benzina eu nu am de gand sa mai platesc rovigneta ca sa nu mai vorbesc de poduri Vorba unui prieten maine pun taxa pe trotuar si sa vezi show cu babele
    Nu asta e important or fi bulgarii saraci cacaciosi si hoti dar dupa mine la turism ne-au facut dif intre noi si bulgari este de 20 de ani Eu m-am riscat am fost chiar si atunci cand erau zvonurile cu furturile de masini campanie mediatica a unui distrus de ministru sincer nu mi-a luat nimeni masina Poate se fura dar si la mamaia se fura si oriunde

    RăspundețiȘtergere
  4. PE noi in vara ne-au intors de la granita pentru ca nu aveam rovigneta. Cica plateam amenta 1000 de lei :))) Apoi am platit taxa de pod, dar nu am primit nicio chitanta. Banuiesc ca banii aia nu au intrat in contul bugetului de stat :P

    Noi in vara nu ne-a oprit niciun echipaj de politie, ba chiar ne-am oprit noi la o masina de politie sa ii intrebam cum ajungem la hotel :))
    Probabil i-am impresionat pe bulgari fiindca stiam engleza, iar ei imi raspundeau in bulgara si eu ma uitam socata pentru ca nu intelegeam nimic :))

    RăspundețiȘtergere
  5. ce caterinca am prins si noi si buluceala de pe deal si am vazut si aurolacii care vroiau cu orice pret sa ne spele parbrizul..si amicii din masina din fata mea i-a oprit militia ca depasisera viteza cu 32 de km,i-au prins pe radar,au fost mai timizi si le-au dat 50 de euro...io nu le dadeam nici 25,mai ales ca era pe langa pleven unde e saracia maxima..din ce ne-au zis niste bulgari e dubios dca depasesti viteza in zona sofia..acolo cica iti ia carnetul pt ca sunt controale si nu prea mai ia spaga militia

    RăspundețiȘtergere
  6. am dat anul trecut pe centura la sofia 10 euro ca trecusem pe un galben . am discutat ( vorba vine ca idiotii nu stiau nici engleza nici romana ) vreo 15 minute sa-l lamuresc pe bulgar ca n-am gresit cu nimic... insa degeaba. il scoses pe un jandarm din masina politiei si l-a pus intre masina noastra si politist sa nu filmam probabil. spaga i-am dat-o in masina.. o tot dadea in sus cu amenda... cu permis cu ma-sa, intr-un final i-am pus 10 euro la schimbator si m-am dat jos din masina.

    RăspundețiȘtergere