21 ianuarie 2010

Ambalajul conteaza?

Eu sunt clientul perfect al reclamelor. Nu ma uit la reclame, dar si cand ma uit, pun imediat botul. Cand ajung in supermarket, cumpar iaurtul X si cafeaua Y pentru ca reclama spune ca sunt mega-ultra delicioase si sanatoase. Si v-am mai zis eu, daca e la tv, e adevarat :))

Dar altceva voiam sa va spun. O "problema" de-a mea legata de cafea. De exemplu, imi pui aceeasi cafea in cele 3 recipiente de mai jos.





1. Cafeaua in pahar de plastic. Stramb din nas. Mi se pare ca e ba prea dulce, ba prea laptoasa, ba prea gretoasa, ba nu e suficient de concentrata. Oricum as intoarce-o, cafeaua in pahar de plastic nu e buna. Poate sa fie ea si de la mama lu' mama cafelei, ca tot ii gasesc ceva naspa. Mai nasol decat cafea in pahar de plastic, e cafea in pahar de plastic transparent! Atunci nimic n-o mai ajuta pe biata cafea. Nu-mi place si punct.


2. Daca imi pui aceeasi cafea intr-un pahar cartonat, cu un desen frumos pe el, cu capac, ii mai pui si un pai...deja cafeaua incepe sa aiba un alt gust. In afara de cafeaua de la McDonald's, care prinde gust de carton. Si daca mai amesteci zaharul cu betisorul ala de lemn, atunci s-a dus dracu' de tot. E cafea cu aroma de carton si lemn.




3. Daca imi pui cafeaua respectiva in cescuta, iar sub cescuta sa fie farfurioara, atunci cafeaua e super! Sa nu mai zic, daca pe farfurioara mai e un cookie mic sau mai multe tipuri de zahar din care sa aleg...Daca as mai avea si croissantul din poza de mai sus, atunci...ce cafea poate fi mai buna decat aia din ceasca respectiva?!

A fost un documentar pe Discovery legat de cum ii afecteaza pe oameni felul in care arata lucrurile. O sa va povestesc mai tarziu, pe scurt.

Pentru voi felul in care se prezinta un produs conteaza? Conteaza ambalajul? Va influenteaza ca e intr-o cutie frumoasa sau nu?

2 comentarii:

  1. Cred ca si ambalajul conteaza fiindca trebuie sa iti atraga atentia inainte de a incerca. Altfel, ai trece pe langa produsul respectiv fara sa ai habar ca sub ambalajul ala sters se ascunde ceva fooaarte bun :)
    Eu sunt "victima" reclamelor la crema (aproape orice fel de crema)Cum apare ceva pe piata eu trebuie sa testez :)) O folosesc o zi-doua, apoi o abandonez :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Recunosc ca la mine ambalajul e pe primul loc, asta daca nu imi recomanda cineva un produs anume si stiu ca e bun. Daca ambalajul nu e viu colorat, nu are vreo poza frumoasa sau sticla nu imi place cum arata, sincer nu cumpar, indiferent de utilitatea produsului respectiv. Si stiu ca nu e un criteriu bun, ca sunt multe firme care nu isi permit sa investeasca in design-ul ambalajului...dar au niste produse super bune.

    RăspundețiȘtergere