19 ianuarie 2010

Dezbatere - cainii vagabonzi



V-am mai povestit, saptamana trecut am avut niste probleme cu cainii vagabonzi de la mine din fata blocului. Teoretic, ei ar trebui sa fie castrati, dar ...evident ca nu sunt si s-au inmultit ca dracii! Sunt zeci de caini in jurul bblocului meu, umbla in haite, latra oamenii, unii sunt destul de agresivi.

Pentru ca m-am speriat foarte tare cand au sarit 3 dintre ei la mine, a doua zi am sunat la Administratia pentru Supravegherea Cainilor fara Stapan. Le-am spus ce s-a intamplat si sa faca ceva in sensul asta. Mi-au sarit o parte din colegi in cap.

"Cum poti sa faci asa ceva?"
"Nu ti-e mila de ei?"
"Ii omoara!"
"Nu sunt agresivi, nu au cum sa te muste."
"Nu au omorat pe nimeni!"

Ok, in primul rand, m-am uitat si eu pe site-ul astora la care am sunat si nicaieri nu scrie ca i-ar omori. Se ocupa cu:

In al doilea randau trecut vreo 4 zile de atunci si nu i-a ridicat nimeni.

Apoi, lor le era mila de mine cand m-au atacat si am ajuns acasa plangand si nu m-am oprit din tremurat juma' de ora?

Este normal ca intr-o capitala europeana sa umble cainii in haite pe strazi?

Sunt o multime de oameni muscati de caini. Rar se mai intampla sa moara si cate un copil din cauza asta.

Anul trecut, in primele 7 luni, 9.178 de persoane, dintre care 7.500 de adulti si restul copii, au fost muscate de maidanezi, pe strazile din Bucuresti.
E ok? E normal?
Ok, nu e normal sa ii omoram. Atunci care e solutia? Ii castram si ii aducem inapoi pe strazi?

Plus, m-am interesat pe internet: cica din 100 de caini vagabonzi, 38 au un virus (virusul leptospir; leptospiroza este o boala infectioasa acută care se manifestă prin febră, intoxicaţie, cefalee, dureri musculare, mai ales la gambe, afectarea rinichilor, a ficatului, sistemului nervos şi cardiovascular). Din cauza asta, voiau sa schimbe legislatia ca acesti caini bolnavi sa nu se mai intoarca pe strazi dupa ce au fost sterilizati.

Deci, care este solutia? Trebuie sa toleram haitele de caini vagabonzi din Bucuresti, cu riscul de a fi atacati si muscati? Care e solutia?

16 comentarii:

  1. Pai in primult rand daca ai probleme cu cainii iti cumperi un aparat care emite sunete pe joase , e vreo 50 ron si cand apesi pe el fug toti :P
    In al doilea rand chiar ii omoara hingherii Eu am fost cu Buf dupa un catel si l-am scapat cu mult noroc inainte sa fie eutanasiat si asta dupa 24 de ore dupa ce fusese prins
    Faza cu castratul era o solutie dar costa multi bani
    Sunt multe babe idioate care le dau de mancare si ii strang in haite Poate ca ele ar merita impuscate nu cainii Dar asta e o problema care e veche si nimeni nu are curajul sa faca ceva radical gen omorati toti si rezolvat problema sau dusi in alte zone La mine prin parc sunt multi caini si unul chiar a muscato pe mama iar cand m-am dus sa ii calmez un pic cu o racheta de tenis mi-au sarit toate babele in cap .Lucru care ma facut sa ma gandesc ca nu imi vars cainii pe cine trebuie. cred ca oamenii sunt problema (adica babele alea care ar trebuii batute odata bine sa nu mai comenteze si sa nu mai stranga toti cainii in fata blocului
    Oricum chestia prefacatoria asta cu iubitorii de animale care le dau de mancare si au grija de ei nu o inteleg . Daca iti place un animal si ii dai de mancare il iei frumos in casa si ai grija de el nu il lasi pe strada si il iubesti doar 1 ora pe zi cand ii dai de mancare (incerc din greu sa ma exprim frumos:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Hingherii ori ii omoara, ori ii duc in alta zona a Bucurestiului :)) De castrat nu ii castreaza fiindca asta inseamna bani. Este destul de greu sa faci diferenta intre un caine bun si unul rau. Mai ales ca ei ii aduna la gramada. Ar trebui sa ii lase pe aia pasnici, dar cum sa ii recunosti.

    Eu am pe strada o multime de caini, dar sunt pasnici si mie nici nu mi-e frica de ei. Conteaza probabil sa nu simta ei ca iti este frica, altfel nu ataca. Oricum, atunci cand m-am mutat le-am dat de mancare sa ma pun bine cu ei :)) (si nu sunt baba!!! :D) Acum am un catel la bloc foarte bland pe care il hranesc zilnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai, atunci citind aceste comentarii,nu pot trage decit o concluzie:sa lasam ciinii pe strada,ca altfel ii omoara hingherii dar nu va doresc sa fiti muscati si sa stati in spital 2 saptamini,cu tot felul de complicatii.
    Culmea, in spital iti spune sa urmaresti ciinele sa vezi daca mai traieste,ca daca nu, a fost turbat.
    Asa prieteni, mai bine sa ii lasam pe strada, sa ne muste, ca ce naiba un drum la Matei Bals,citeva injectii si o asteptare de vreo 3 ore, sa vedem atunci cum mai comentati.
    NIKY

    RăspundețiȘtergere
  4. Castrarea cateilor vagabonzi este GRATUITA. La orice cabinet veterinar sa poate face asta. Fiecare medic veterinar e obligat sa aibe lunar un numar de catei vagabonzi castrat. Dar multa lume nu stie. Faza cu hingherii si cu omoratul e cam adevarata. Desi am catel acasa, si sunt o mare iubitoare de animale, nu imi place ideea cu cateii in haite care ataca oamenii. O parte din cateii vagabonzi au o sansa si sunt dusi la diferite centre sau mai bine zis organizatii, dar nici aici nu poti zice ca le e foarte bine, dar macar nu mai ataca oamenii. http://www.adouasansa.com/
    Si cu parere de rau pentru haita de la tine de la bloc, dar trebuie sa mai insisti la Administratia pentru Supravegherea Cainilor fara Stapan. Pe tine daca te musca nu te apara nimeni sau nu iti plateste nimeni tratamentu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Solutia costa bani :) Cainii au drepturi si noi nu avem mie asta mi se pare o mizerie
    Si acum sincer ma uitam ca de fiecare data cand vin hingherii sar unii si altii ca nu e bine"LASATI CAINII IN PACE" ii mai si fugaresc pe hingheri , Cei ce fac asta ar trebuii impuscati sau pusi sa aibe grija de ei In momentul in care vor exista amenzi pentru treburi de genul asta sa vedeti civilizare rapida Daca esti iubitor de caini ii iei acasa ai grija de ei si esti responsabil pentru ce face cainele
    Nu inteleg cum numai la noi se poate asa ceva si cum in alte orase nu am vazut caini pe strada Pt ca daca nu stii ce sa faci intrebi sau te documentezi In Bucuresti e nepasare si durere in ..... de tot ce se intampla Caini sunt una dintre cele 1000 de probleme pe care le avem

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca intotdeauna problema e pusa gresit. Nu conteaza daca musca, daca sunt pasnici, simpatici, flocosi sau albastri in carouri. In mod normal intr-o tara normala intr-un oras normal acesti caini ar fi fost adunati de pe strazi. Nu iti faci un tarc cu oi in mojlocul sufragerei, chiar dacaa asta nu ar insemna agresivitate. Nu e problema noastra soarta lor ulterioara, sunt organizatii comisii, comiteturi, primariii, edili, si alte adunaturi de imbecili. Nimeni nu face nimic si nici nu o sa faca. Periodic vor mai aparea discutii, campanii, etc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa-i omoram pe toti. Ii omoram acum, asta e, dar scapam de ei. O spune un om care iubeste cainii, hahaha, da ma, ce nu ma credeti? :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt de acord cu Paulica. 1000 de puncte! Kill'em all! Si eu iubesc foarte mult cainii, mai ales pe cei morti. :) Ce, nu ma credeti? :):) Doinita, succes la omorat maidanezi.

    RăspundețiȘtergere
  9. RAZBUNARE!!!!
    http://www.descopera.ro/dnews/5172461-pitt-bulli-vs-taur-o-lupta-de-o-ferocitate-rar-intalnita-foto

    RăspundețiȘtergere
  10. si cu asta ce facem???? nu va e frica?
    http://credinciosii-intreaba.blogspot.com/2009/09/sfantul-cu-cap-de-caine.html

    RăspundețiȘtergere
  11. dupa ce am vazut pitbulii vs taur eu propun sa lasam liberi pe strazi niste tauri comunali.care se pot folosi pentru niste fripturi cand devin numerosi si bineinteles dup cesi fac datoria si omoara toti caini!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Jos cenzura! Nu mi-a aparut comentariul! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. bai nene, daca tot sunt atat de multi iubitori de caini, de ce nu ia fiecare cate unul acasa si asa scapam de ei?

    RăspundețiȘtergere
  14. Va zic eu care e solutia...aduceti frate chinezi la Bucuresti , sa se deschida restaurante chinezesti si se rezolva problema in mod util si definitiv... din parea unui o muscat de cainii vagabonzi

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu este o fobie, este un fenomen:Haite de caini, teama,incordare!

    Da, trebuie omorati sau daca exista alta solutie, dar nu cred sa poata exista un adapost atat de mare incat sa gazduiasaca toti cainii. Sunt enorm de multi caini pe strada, nu mai poti merge linistit pe strada, in parc, in centru orasului sau loa periferie, nu conteaza. Eu locuiesc in Bucuresti si situatia a luat amploare, trebuie facut ceva, nu se mai poate, nu mai poti merge nici macar sa cumperi o paine linistit. Tot ce vreau este sa merg linistita pe strada. Sunt foarte multi caini vagabonzi si ganditi-va ca acum primavara vor fi si mai multi si ca niste ONG-uri iau fonduri europene. Deci in timp ce ei se imbogatesc, noi bnu mai putem merge pe strada, nu mai putem face o plimbare prin parc.

    Pot sa merg si eu pe strada, va rog !

    Umbla uneori haite de 10-20 de caini. De nenumarate ori m-am intors din drum pentru ca nu m-am putut apropia de locatie sub nicio forma. Cum sa fac sa simt din nou ca Bucurestiul nu este orasul cainilor, ci al oamenilor?

    RăspundețiȘtergere