20 ianuarie 2010

Casual vs elegant


Am fost ieri sa vizitez o prietena la locul ei de munca. Inca de la receptie ma intampina un tip imbracat la camasuta si pantaloni eleganti.

Stau sa o astept 10 minute. Din birouri ies fete/ femei imbracate in fustite, camasute, jachete, pantofi cu toc. Ma uit ciudat. Barbatii - la fel ca baiatul de la receptie: camasi si pantaloni de stofa, chiar costum.

Ma uit dubios la ei. Niciodata nu am fost constransa sa ma imbrac la job clasic - elegant. Mi se pare incomod, nenatural, scortos. Nu ma intelegeti gresit, oamenii aratau foarte bine: eleganti, ingrijiti. Dar pentru mine, care toata viata am umblat la job in blugi si tricou , era ciudat. Eu nici macar nu am in garderoba haine de genul asta: panataloni clasici, camasi clasice.

Bine, in domeniul nostru este "libertatea" prea mare. Poti sa vii si in sutien ca nu zice nimeni nimic. Cred ca am si vazut fete in sutien :)) Ma rog, aproape. Ori ca vii ca in club, ori ca vii ca la piata...nu e nicio problema.
Adevarul e ca ar fi ciudat sa te intampine o angajata de la o banca, la care vrei sa iti faci credit, imbracata ca la Bamboo.

Ma intrebam cum ar fi sa fiu obligata sa port "uniforma".
Voi cum va imbracati la serviciu? Va place casual sau elegant-clasic? Ati avut probleme cu felul in care va imbracati la serviciu?

19 comentarii:

  1. Ai venit tarziu la TV Sport, nu ai prins epoca Prigoana. Sa fi vazut ploaie de cravate la baieti si lipsa de blugi...

    RăspundețiȘtergere
  2. @ ovidiu: am auzit de legendele cu cravatele ascunse prin sertare si cand se auzea de inspectie , ieseau imediat cravatele de la naftalina:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu sunt legende. Sa vezi fuga pe coridoare si imbranceala sa ajungi in redactie, sa deschizi sertarul si sa iti pui cravata. Cei care nu stiau faza se chinuiau si sa isi faca nod la cravata, nu o aveau gata pregatita. cert e a de aunci stiu sa fac noduri simple, duble, etc...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu cand am debutat in presa ma imbracam elegant si purtam si tocuri :)) Acum nu mai ma tin picioarele. Acum, nu as mai putea sa port lucruri elegante fiidca nu pot sa stau nemiscata. Lucrurile elegante sunt rprea scortoase, trebuie sa stai teapana, cel putin asa simt eu :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Am venit odata la munca imbracat elegant (fortat de situatie) si toata lume a inceput sa ma intrebe daca vin de la "friptura", asa ca... poti sa vrei, dar risti sa fii tinta ironiilor colegilor. Mie de atunci mi s-a luat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ha-ha, m-ai facut sa-mi aduc aminte de inceputurile mele in presa. Ma imbracam in camasa si pantaloni. Cred ca-ti aduci aminte de celebra poza cu noi doua la Pro...
    Noroc ca mi-a trecut repede. Totusi, ma mai apuca din cand in cand. Dar m-ar enerva cumplit sa fie o regula...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ crisa: tu erai imbracata ca o secretara, iar eu ca o pitipoanca. bine ca ne-a trecut amandurora! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Hahhahahaha, da, corect. Cred ca inca nu ma lamurisem care e rostul meu pe lumea asta, experimentam =))
    Daca tu erai imbracata ca o pitzi in poza aia, tre' sa-mi redefinesc in minte termenul, dupa cate mostre de pitzi am vazut in aproape 4 ani. Erai destul de relaxata, vremea era frumoasa, pasarelele cantau, iarba era verde :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. @ crisa: erau ultimele zvacniri din perioada "romantica" din presa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Si acum suntem in perioada realismului, a impresionismului sau simbolismului? :)) Vai de capul nostru...

    RăspundețiȘtergere
  11. @ crisa: cred ca suntem intr-o perioada bacoviana :(

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, mai degraba... Or veni ele si zilele insorite :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Crisa, tu nu erai chiar eleganta daca imi amintesc eu bine. Pentru ca purtai jeansi cu camasuta :) Eu cel putin asa imi amintesc de tine. Atunci nu prea imi erai draga, asa ca te ignoram :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Ca sa pot sa comentez la articolul asta, trebuie sa-mi zici tu Doino cum ma imbrac eu, ca nu stiu :)))

    Eu stiu doar ca odata am venit la munca cu pantaloni trei sferturi si s-a luat Moraru de mine :)) Asta pe vremea TV Sportului...

    RăspundețiȘtergere
  15. Corina, purtam chiar pantaloni "de birou", camasi. Voiam si eu sa las o impresie buna, cica prima impresie conteaza :))
    Apoi am inceput sa vin cu tenesi, blugi, tricouri.
    Acum variez, sa nu intervina rutina :))
    Ah, si da, nici tu mie nu-mi erai deloc simpatica :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Mie imi plac ambele joburi pe care le am, pentru ca uite, la Antena ma imbrac cum vreau eu, n-am nicio problema si niciodata nu s-a luat cineva de mine din cauza asta. La TVR era putin mai nasol, ca facea Naum urat daca veneai cu pantaloni scurti la serv. Dar in vara asta am purtat pantaloni scurti la filmari si nu mi-a zis nimeni nimic.
    Iar la Blue uniforma-clar! Acolo e tare rau de tot, si uniforma e misto... Si sunt fel de fel de reguli: nu ai voie sa fumezi si sa te vada cineva ca o faci daca esti in uniforma, nu ai voie sa te duci la cafea sau oriunde in uniforma. E tare! Am si colegi care isi schimba pe o cursa cel putin 2 camasi, isi iau camasile de schimb in geanta si se plimba cu ele in-lume. Dupa modelul Doina-in-Lume! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu cand am inceput munca la ziar eram destul de decoltata si purtam bluzite mai scurte. Acum, la batranete, s-au lungit bluzitele, iar decolteul a disparut :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Apropo de tinute, am langa firma unde lucrez doua sedii de banci, BancPost si Banca Transilvania, lipite una de alta. Azi, pe frigul pe care-l stiti, doua tipe imbracate elegant (pantaloni negri, camasa alba, sacouas) cu cate o lopata de lemn in mana incercau sa sparga gheata din fata sediului Bancii Transilvania. :) Se plangeau ca la PancPost, unde se vedea asfaltul negru, facuse curat o firma specializata.

    RăspundețiȘtergere
  19. Depinde foarte mult de domeniul in care lucrezi. Eu vreau nu vreau trebuie sa ma imbrac "office" si chiar daca la inceput nu suportam, acum m-am obisnuit si chiar m-as simti suuuuper aiurea sa ma duc la servici in tricouri. vinerea avem zi "casual friday" si parca iti vine sa razi cand ii vezi pe colegi in blugi, ca ne-am obisnuit asa... cu noi in pantaloni si camasi. e f naspa insa cu vremea acum, majoritatea fetelor venim in ghete si ne schimbam in pantofi la job :-S

    RăspundețiȘtergere