5 ianuarie 2010

Bulgari nesimtiti



Da, iarna nu-i ca vara.
Cand am ajuns in Bansko, Bulgaria, m-am gandit ca o sa fie la fel ca la - sa zicem - Nisipurile de aur. Adica servicii impecabile, mancarea de la hotel excelenta si confort maxim. Din pacate, doar ultima parte a corespuns asteptarilor (in ceea ce priveste cazarea).
Intr-adevar, hotelurile arata la fel de impecabil ca in poze: sunt noi, construite cu bun gust, super conditii. Cred ca nu sunt in Bucuresti atatea saune si piscine cate sunt in Bansko.

Daaaaaaar...normal ca exista si un "dar" :))

...construindu-se mult si repede, s-au facut angajari pe banda rulanta, iar personalul de la hotel nu este tocmai de 4 stele - asa cum era hotelul nostru.
Deci, angajatii hotelului Parklands din Bansko erau adusi parca de la coada vacii - atat de nesimtiti si neexperimentati erau.




Hotelul Parklands (de fapt "aparthotel" - adica apartamente in regim hotelier) era nou nout: era la primul sezon, camera arata de parca nu ar mai fi stat nimeni acolo inaintea noastra. Avea piscina incalzita, sauna uscata, baie de abur, jacuzzi, sala de fitness, masaj, solar, la baie era un radio care baga evergreenuri, podeaua era incalzita, bucatarie utilata, plasma, dvd player etc.




Acum sa trecem si la partile nasoale. Noi am avut demipensiune, cu mic dejun si cina. Nu era bufet suedez, ci iti comandai dupa un meniu cu vreo 10 feluri de mancare. Deja a doua seara aveau doar jumatate din ele.



Supa pe care o vedeti in poza de mai jos a declansat "jihadul". Nu se vede prea bine in poza, dar este cea mai penibila supa pe care am vazut-o in viata mea. Cand mi-au pus-o in fatza am vazut negru in fatza ochilor. Erau 5 LINGURI de supa. Le-am numarat. Farfuria era aproape plata. Practic nu era nici macar un centimetru de supa in farfuria aia. Era o urma de supa. Era jignitor, pe bune. Decat sa aduci supa in halul ala, mai bine nu o aduci deloc.

Am luat foc si m-am dus sa ma plang la manager. I-am zis ca mai bine nu ne dadeau supa aia deloc, decat sa isi bata joc cu 5 lingurite.

Drept raspuns, taranoiul de manager, care de abia rupea 3 vorbe in engleza, ne-a intrebat arogant:
-Dar voi ati mai fost pana acum la un hotel de 4 stele?!

Ne-am enervat si mai tare. Dupa noi, au venit sa se planga si cei de la masa alaturata. A doua seara deja era un alt grup de nemultumiti.
Oricum, la a doua masa am primit farfurii normale de supa, nu plate.


Ca sa va dati seama cam ce meniu aveau la Parklands, mini-orezul din poza de mai jos era unul dintre felurile principale. Nu garnitura! Un om dupa o zi de ski daca mananca orezutul ala credeti ca se satura? Cu mini-supa cu tot?!




Sa va mai povestesc despre replicile sezantionale ale angajatilor de la Parklands.

1. La desert puteai sa iti alegi dintre un fel de profiterol, panna cota si o mini-mini-mini baclava (un patrat din ala mic de baclava).
-Ne pare rau, dar nu mai avem nici profiterol, nici panna cota, nici baclava.
-Pai si atunci ce aveti la desert?
-Avem "TIC".
-Ce e ala TIC?
-Nu stiu, stati sa ma duc sa intreb!!!!


Senzational, nu??


2. Intr-o alta seara, cei de la masa alaturata asteptau de ceva vreme sa vina desertul.

Oamenii intreba:
-Cand ne aduceti si nou desertul?
La care aia, ciufuta, fara sa se uite macar spre ei, zice:
-This is not fast food!!!! (Aici nu sunteti la fast food!)


3. Pe 31 decembrie, seara, nu mergea apa calda. O prietena suna la receptie.

-Buna seara, nu avem apa calda, vrem si noi sa ne facem dus inainte de revelion..
-Da, stim ca nu aveti...Dar daca vreti, managerul va invita la el in camera sa faceti dus...

Cum ar fi fost sa mergem toti 6, in halate de baie, sa facem dus la manager in camera?

4. Pe 1 ianuarie, pe la 10.30 ne ducem si noi la bar sa bem o cafea. Prin hotel, pustiu. Pe bar, zeci de cesti si pahare murdare.

Ne ducem la receptie: - Vrem si noi o cafea...
-Ne pare rau, barmanul nu a ajuns pana la ora asta. Speram sa vina pe la 11.
Pe 1 ianuarie nu era niciun angajat in hotelul ala. Primul a aparut pe la 11.00 : facea si pe barmanul, punea si micul dejun (care fusese mutat la 11.30 ca sa aiba ei timp sa se trezeasca,
nu ca s-ar fi gandit la noi).
La sala de mese, aducea in fiecare zi mancare o singura angajata, si era o singura solnita pentru vreo 10 mese. Servetelele erau ceva rar. Daca prindeai unul trebuia sa il imparti cu o masa intreaga :))


5. De Revelion au dat masa noastra altora si ne-am trezit ca eram singurii care nu aveau unde sa stea. Ne-au pus pana la urma o masa in mijlocul localului. Eram miezul.

Cel mai tare era DJ-ul (foto jos). Cum sa scrie, frate, pe tine "DJ"?! Adica daca n-ai scris pe tine, nu te credem pe cuvant ca esti DJ?



Ca sa inchei intr-o nota optimista, de Revelion am castigat premiul pentru cel mai bun dans TWIST :))) o sticla de vin :))
Ideea e ca la "aparthotelurile" astea nu are rost sa iti iei masa. Nici macar mic dejun. E de proasta calitate. Iti poti prepara singur mancarea, daca tot ai bucatarie. Dar...cine are chef sa gateasca in concediu?!

6 comentarii:

  1. cat ai platit pt chestia asta? apartament pe noapte +mic dejun

    RăspundețiȘtergere
  2. eu mi-am luat mancare gata facuta de acasa..oricum e dubioasa perioada craciun-revlion...a fost prea multa lume

    RăspundețiȘtergere
  3. nu s-au asteptat,nu sunt obisnuiti,n-au inca experienta..gandeste-te ca acum 4 ani era camp..a fost o amica acum 2 ani si cica nu-i venea sa creada cum arata acum statiunea...e sf fata de la noi oricum..si cu parcarea eu parcam masina pe camp in fata la mall bansko..gratis..amicii mei erau mai lenesi si veneau dupa 12.30,asa ca nu era treaba sa dau 8 leva(cam 20 lei)la parcare in fiecare zi singur

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca la hotelul asta orice mancare era servita ca delicatesele de snobi, d-alea de se pun in cantitati fff mici :)) In Bulgaria mancarea e f buna, chiar cred ca poti sa gasesti restaurante bune in statiunea aia. Chiar daca e un pic mai complicat, merita.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ radu: pretul a fost unul f bun pentru un hotel de 4 stele.DAR pt cina de rev am platit 75 DE euro, pentru ca apoi sa aflam ca la hotel costa 40, restul si-a luat agentia.

    @mb: da, asta a fost si concluzia noastra - lipsa de experienta. sunt sigura ca in cativa ani isi vor pune la punct si aspectele astea. hotelul nostru era chiar la primul sezon in care era deschis.

    @giorgiana: da, sunt senzationale tavernele lor. dar despre asta in urmatoarea postare;)

    RăspundețiȘtergere
  6. e nu mai conteaza daca te-ai distrat inseamna ca a fost ok:)Daca iti dadeau mancare multa te ingrasai si nu mai iti aduceai aminte ca ai fost in bulgaria:P

    RăspundețiȘtergere