24 iunie 2009

BALCIK

Cum anul trecut am declarat razboi litoralului romanesc, weekendul trecut am fost la mare...tot la bulgari..si cum nu aveam prea mult timp disponibil, am ales sa merg in cea mai apropiata destinatie: BALCIK.
Balcik este o statiune mica, fara cine stie ce distractii, unde mergi ca sa te linistesti si sa faci baie in mare.
Are un farmec aparte. Are o plaja mica, mica, dar ingrijita..e drept, ca sa ai acces tb sa platesti macar o umbrela, care este 5 leva, adica vreo 2.5 euro...mai sunt vreo plaje micute langa castelul reginei Maria dar cred ca erau cu acces limitat (doar cei care erau cazati in vilele de la palat, sau la un pret mai piperat)...
Pe faleza au o multime de terase cochete, cu super privelisti, dar cel mai bine se mananca la restaurantele de langa Castel. Au mancaruri delicioase, mai ales alea traditionale bulgaresti (vezi foto)..
Eu am facut plaja in prima zi la Albena (care mi s-a parut o statiune cam plicticoasa, nu mi-a placut...dar cu plaje foarte bune) , care este cam la 7 km de Balcik. Ca sa intri in Albena tb sa platesti o taxa de statiune de 5 leva...
Revenind la Balcik...nu m-am plimbat prin orasul propriu zis ca nu ai ce vedea. Am stat la plaja, am mancat la terasele de pe faleza, am mers la Albena si am vizitat Castelul Reginei Maria ( despre care o sa va povestesc zilele viitoare)...si asa au trecut super repede 2 zile.
Ah, de la vama veche la balcik am facut 40 de minute.
Balcik nu este o statiune in care sa iti faci concediul..pentru ca efectiv nu ai ce sa faci acolo...ma rog, poti sa te cazezi in balcik si sa mergi in fiecare zi in alta parte: albena, nisipurile de aur, constantin si elena...
Nu stiu daca are viata de noapte..sincer nu parea..pentru ca erau mai mult familisti ..deci daca esti pus pe agatat, du-te in sunny beach sau nisipurile de aur...la balcik "fetele" singure sunt trecute de 50 de ani...Dar pentru un weekend e o destinatie foarte placuta.

(publicat initial pe 22 iunie 2009)


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu