24 iunie 2009

LONDRA - MUZEUL DE ISTORIE NATURALA

Cum nu prea sunt dusa la biserica, nu sunt dusa nici la muzee...dar in Londra muzeele sunt ceva deosebit.
Muzeul de Istorie Naturala era sa-l ratez daca in a treia zi n-ar fi plouat, iar el nu s-ar fi aflat la 5 minute de mers pe jos de hotelul meu...Si as fi ratat o experienta foarte tare.
La Londra muzeele nu-s plicticoase - adica sa te duci si sa te holbezi de capul tau la niste exponate. Aici totul este interactiv: potis a simti pe pielea ta cum se manifesta unele fenomene ale naturii...
De exemplu, la seciunea depsre planeta noastra, era o camera care imita miscarea tectonica de la cutremurul din '95, Kobe, Japonia..Adica intrai si te zgaltaia aia de te luat dracii, iti ingheta sangele-n vene ..exact cum li s-a intamplat oamenilor aia atunci.
Muzeul avea zeci de incaperi: despre plante, animalecare traiesc azi sau disparute, despre om, despre fenomene ale naturii..si peste tot erau tot felul de joculete care te ajutau sa intelegi cum sta treaba.
Ah, si zilele alea era mare valva pentru ca adusesera o replica a fosilei unei primate care a trăit în urmă cu 47 de milioane de ani si care, chipurile, este de fapt veriga lipsa dintre primate si om..adica..pana la urma cica tot din maimute ne tragem.Eu m-am bucurat ca am vazut si ursuleti Koala..chiar daca erau impaiati.
Am ajuns la muzeu cu 15 minute inainte sa se deschida si era o coada de vreo 200 de persoane...dar a mers repede. Cand am iesit numarul oamenilor de la coada se dublase..dar nu era aglomerat pentru ca muzeul este imens.
Intrarea la muzeele din Londra este gratis, iar in fiecare muzeu sunt restaurante, coffee places, picnic room, snack room, espresso bar..etc..si muulte, muulte toalete.

(publicat initial pe 1 iunie 2009)

















Un comentariu:

  1. Multumesc pt articol.Si eu am fost impresionata de tot ce este in Londra si imi face placere sa citesc ce au scris si altii.
    Bianca

    RăspundețiȘtergere