23 iunie 2009

TOWER OF LONDON

Tower of London a fost primul obiectiv turistic la care am fost cand am ajuns la Londra. Cand am ajuns acolo, erau ceva cozi la bilete care costau 17 lire. M-am gandit un pic daca merita sa dau banii astia ca sa vad, ziceam eu, un turn. Pana la urma am zis ca nu stau atatia oameni la coada de prosti asa ca m-am hotarat sa intru. Si a meritat toti banii.
In primul rand, nu te duceaI tu - nestiutor - sa te uiti de capul tau la exponatele de acolo. De la poarta, grupul de vizitatori era luat in primire de un "beefeater" - adica un fel de gardian mai special, care are datoria de a pazi turnul. Acesti "beefeateri" , pe vremurile lui Henry al VIII-lea, erau responsabili cu paza prizonierilor din turn, dar si cu paza bijuteriilor regale.
In Tower of London se afla de altfel si cel mai mare diamant din lume.Beefeaterii au inceput sa pazeasca turnul in 1485, iar astazi in turn locuiesc 35 de astfel de gardrieni- alesi dintre veteranii armatei britanice.
Oamenii astia au o carisma extraordinara si au in program tot felul de glume ... De exemplu, cand ne-a condus catre o capela din turn , ne-a rugat sa ne dam telefoanele pe silent. Cica: "Ah, si inainte sa intram, o precizare pentru fetele sub 25 de ani: sa stiti ca telefonul nu este legat de inima. Daca vi-l indepartati de la ureche, sa stiti ca inima va continua sa bata ...Asa ca stati linistite, puteti sa inchideti telefonul in capela" :)))
Pe langa beefeateri - care erau de mega senzatie, in interiorul zidurilor turnului erau mai multe puncte de atractie: incaperi cu armuri, alte incaperi cu bijuterii, dar si locuri in care niste actori imbracati ca in vremurile de demult "imitau" scene de viata de prin anii 1500-1600. Erau unii care chiar isi preparau niste friptura intr-un cort...Altii se bateau..se duelau.
Ah, sa nu uit de seria impresionanta de instrumente de tortura...ca doar era un turn al groazei.Turnul Londrei are o reputatie sangeroasa..pe care si-a capatat-o mai ales in vremea regelui Henry al VIII-lea , care si-a omorat acolo, printre multi altii, si pe sotia lui, Anne Boleyn.
In turn, "locuiesc" de secole si 6 corbi. Legenda spune ca atunci cand nu vor mai fi corbi in turn, acesta se va darama.Ca sa va faceti o idee cum erau acesti beefeateri, o sa postez un filmulet pe peretele meu. Nu-l ratati ;).

(publicata initial pe 30 mai 2009)



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu