23 iunie 2009

LONDRA - MADAME TUSSAUD

Inca nu mi-am revenit dupa excursia la Londra. Este de departe cel mai tare oras pe care l-am vazut pana acum (nu, nu am fost la Paris).
Organizare impecabila in orice domeniu: la metrou am asteptat cel mai mult 1 minut jumate, trenurile vin din minut in minut.Populatia Londrei este foarte pestrita: foarte multi indieni, asiatici, africani etc.
Toti au locuri de munca, nimeni nu cerseste..
In primul rand, traiasca low-costul si wizz air fara de care nu stiu daca as fi ajuns a Londra. Daca vanati biletele din timp, poate aveti norocul meu: am dat 230 ron dus intors cu taxe incluse.
Sa revenim la obiectivele turistice...si sa incep cu ceva picant, care nu trebuie ratat. Muzeul figurilor de ceara Madame Tussaud. Daca iti iei bilet de la fata locului, dat vreo 25 de lire si stai la o coada imensa. Daca iti faci rezervare online de pe site, il iei la vreo 23 si intri direct, asa cum am facut eu. Eu mi-am luat bilet combinat cu London Eye si am iesit si mai ieftin si nu am stat la nicio coada. Oricum , cozile din Londra sunt foarte diferite de orice alte cozi(cum ar fi cele insuportabile din Barcelona) - oricat de mare e, nu stai mai mult de 5 minute.
So...Madamme Tussaud..Super atmosfera..Intr-adevar, cand intri , gasesti chestiile la care te astepti: pe brad pitt, pe angelina, britney, obama etc..dar muzeul are o multime de alte suprize, care te fac sa uiti cati bani ai dat pe bilet..Muzeul are mai multe camere: dupa vedetele din cinema si muzica, urmeaza vedetele din sport..si important oameni din istorie: regi, regine, oameni de stiinta etc..
Dupa ce te pozezi cu toti astia, urmeaza CAMERA GROAZEI...care e foarte fun...mergi prin intuneric si apar topt felul de "personaje" vii sau din ceara care te sperie..se aud tipete , rasete...
Dupa asta...partea care mi s-a parut cea mai tare: e un fel de carusel format din "mini-taxiuri" din alea londoneze, negre..in care incap doua persoane...carusel care te poarta prin diverse locatii care iti prezinta momente din istoria omenirii: razboaiele, ciuma, nu stiu ce descoperiri stiintifice ...parte foarte foarte tare, dar , din pacate, unde nu te lasa sa iti faci poze...ca sa mai scoata si ei un ban - pentru ca iti fac ei o poza in "mini-taxi", care costa minim 8 lire.
Oricum, la Madame Tusaud este foarte, foarte misto...

(PUBLICAT INITIAL PE 28 MAI 2009)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu