22 noiembrie 2009

VOTAT



Niciodata nu am inteles de ce, la alegeri, uneori, se prelungea programul de votare. Adica toata ziua, cat e ea de lunga, nu ai votat si te trezesti fix la 9 ca tre' sa mergi la vot?! Ce naiba, daca vrei sa votezi, ai tot timpul din lume, nu iti vine chefu' dupa 8 seara... Cine naiba se duce la 9 la votare?!!
Ei biiiine, cine alerga in seara asta pe strazi, pe la 9 fara 20, catre sectiile de votare de la scoala 157, din mirificul cartier Militari?! Exaaact! Doina-in-lume! Da, la 9 fara 20!

Nu m-am gandit nicio clipa ca o sa merg la vot. Nici azi, nici ieri, nici acum o saptamana, nici acum un an. Nu urmaresc evenimentele politice, nu ma pasioneaza lupta politica.

Sa derulam un pic inapoi.
1. De dimineata, chiar inainte sa merg la serviciu, primesc mesaj de la un coleg: "Nu sta in casa! Nu-i lasa pe altii sa decida pentru tine! Mergi la vot!"
DELETE.

2. Am filmare: Argaseala & family la vot. In asteptarea lui, prin fata mea trec mosi si babe care nu se mai tin pe picioare, unii in carucioare cu rotile, altii purtati pe brate de nepoti - TOTI LA VOT. Colegul meu operator chiar o ajuta pe o baba sa coboare scarile de la liceul Aurel Vlaicu.
Astia ne decid noua viitorul.

3. Ajung in redactie. Colega mea de pe Steaua m-a terorizat din prima clipa. "Ai votaaat? Cum n-ai votat? Si cand votezi? Cuuuuum nu vootezi?! Trebuie sa votezi!"...asa m-a tinut de la 2 ziua pna la 7 seara.

4. Pe la pranz, colegii din redactie (din provincie) au luat o mica pauza si au plecat sa voteze la urnele speciale. Din pacate nu au reusit la niciuna, pentru ca peste tot era omor. Oamenii astia chiar si-au dorit...

5. Pe messenger ma abordeaza un coleg de trust: "Ai votat? Cuuuum nu?! Du-te sa votezi" . SIGN OUT.

6. Toata ziua , Facebookul a fost plin de mesaje care indeamnau oamenii sa mearga la vot.

7. LA 7 plec acasa. Ultimul lucru pe care mi-l zic colegii: "Vezi ca daca nu votezi, pun astia stampila in locul tau, aleg ei pe cine vor...Asa se fraudeaza alegerile.."

8. Ajung acasa pe la 8 :15 . Imi incalzesc de mancare. In mintea mea se derulau toate episoadele de mai sus... parca mancarea nu mai intra...La 8:30 ma hotarasc: GATA, MERG LA VOT!
Pe la 9 fara 20 alergam pe strada si ma gandeam cu cine pana mea sa votez...
Ajung la scoala 157 si intru pe la "INTRAREA PROFESORILOR!" Toata viata mi-am dorit sa intru pe la intrarea profesorilor!

Ma uit pe repartitia strazilor: Moinesti, Barsanesti, Valea Lunga...Nicaieri Mohorului! Ma mai uit odata! Tot nu vad! "Undeeeeee e Moooohoooruluiiiiiiii????" Ma enervez! Chiar cand ma pregateam sa o sun pe maica-mea (de parca, saraca, ar fi avut ea vreo vina!! ) vad si strada Mohorului :) Ma linistesc :)
In drum spre sectia de votare ma uit pe peretii scolii in speranta ca mai vad vreun tabolu pictat de mine :)) de pe vremea cand invatam eu acolo :))

Hai, ne vedem peste doua saptamani!...ca sa nu las treaba neterminata ;)

PS : Acum se dau rezultatele (ISOMAR): 1. Basescu. 2. Geoana. 3. Antonescu.

11 comentarii:

  1. Eu am stat 2 ore la coada azi sa votez :)) Si nu imi pare rau ca am mers, macar am incercat sa schimb ceva cu votul meu. In turul 2 nu ma mai duc fiidnca nu ma mai reprezinta niciunul dintre cei doi. Oricare dintre ei ar iesi nu intra in preferintele mele

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am votat si sunt mandra de asta! Nu ma intereseaza ce se intampla in tara asta, pentru ca oricum nu o sa apuc nici eu, nici copiii mei nimic bun. Din partea mea, pot sa desfiinteze Romania si sa ne mute in alta tara. Sorry, mi-a murit patriotismul jumate la Serbia - Romania 5-0 si jumate la santierul de la pasajul Baneasa... Mi-e jena ca sunt romanca si atunci cand ma intreaba cineva in strainatate de unde sunt, ma gandesc ce sa inventez sau ma prefac ca nu aud intrebarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am votat. da. dar candidatul meu n-a prins turul doi, asa ca...dar ma "curioziteaza" o chestie: de ce toti tinerii din jurul meu au votat cu acelasi candidat pe care l-am ales si eu? oare? (bine, aia care au votat) tanar la tanar trage sau stim noi ceva ce simpatizantii lui base si geoana nu stiu? nu, draga doinitza, nu este vorba de gigi!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Corina: Felicitari pt rabdare, ce sa zic...
    @ Elena: Deocamdata nu am ajuns (inca) la stadiul in care sa nu recunosc in strainatate ca sunt romanca, dar nu cred ca va mai dura mult...si mie mi-e sila de tara asta.
    @ lu' doinitza: aia e, mai incerci peste 4 ani.

    RăspundețiȘtergere
  5. Peste 5 ani ;) atat dureaza un mandat de presedinte... Eu am fost indecisa toata ziua, ma duc sau nu sa votez. Pana la urma m-am dus, in ideea ca macar pun eu stampila unde vreau decat sa o puna altii in locul meu.

    RăspundețiȘtergere
  6. @ ana - cam pe aceeasi idee am mers ei eu...nu voiam sa voteze altcineva in locul meu. dupa ce am vazut fazele cu turismul electoral, ma astept la orice

    RăspundețiȘtergere
  7. asta cu turismul electoral e veche, si la alegerile trecute, la cele de acum 5 ani ma refer, stiu de la persoane care erau atunci in psd ca au facut asta, prin vreo 3 sau 4 sate...de am ramas masca, sincer acum cand au dat si pe post eram, a ok, v-ati trezit si voi ca exista asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  8. Doina, eu am foarte multa rabdare desi nu prea par o tipa calma si rabdatoare :)) Si mai sunt si optimista.Eu am mers la vot acum pentru ca aveam un candidat care am crezut ca ma reprezinta, dar in turul doi stau acasa. Nu mai astept 2 ore la coada. Parca eram ca pe vremea lui Ceausescu, asa ziceau oamenii care au stat sa voteze. Nu inteleg de ce nu pot sa votez la orice sectie si sa dau o declaratie pe proprie raspundere ca nu am mai votat, iar la final sa bage intr-un sistem toate CNP-urile si sa vada care a mintit, care e infractor. In plus, de ce naiba nu au facut mai multe sectii speciale, de ce nu le-au facut publicitate. Ma uitam ieri la TV si spuneau toti "Toata lumea s-a inghesuit la Gara de Nord fiindca nu stiu unde sunt amplasate celelalte sectii speciale", dar niciun reporte nu spunea "boilor, puteti sa va duceti si la spitalele x,y, z, la facultatea de drept si pe unde naiba mai erau amplasate". De asta ne-am calcat toti ieri in picioare. Cred ca de asta nu am vrut sa renunt si am stat in picioare doua ore,desi acum sunt terminata :))

    RăspundețiȘtergere
  9. "Daca visul unora a fost ori este sa ajunga in Cosmos, eu viata intreaga am visat sa trec Prutul" (Grigore Vieru).

    ce parere aveti?? este Romania asa rea? face vreunul dintre noi ceva sa o schimbe?

    RăspundețiȘtergere
  10. Doinaaaaaaaa, "a derula inapoi" e un pleonasm cit palatul lui nea Gigiiiii!!!!!!

    RăspundețiȘtergere