7 septembrie 2009

Rezervatia de zimbri Hateg


In minivacanta mea de vara asta am reusit sa vad si rezervatia de zimbri din Hateg. Din pacate pentru mine, cand am ajuns acolo toti fie dormeau, fie le era extrem de lene sa se ridice de jos. Ar fi fost mult mai interesant daca ii prindeam in timpul mesei, pentru ca i-as fi vazut mai de aproape...

In rezervatia Hateg - Slivut sunt 7 zimbri ( desi pe panoul de la intrare scrie ca-s 6, dar tocmai se nascuse un puiut : ) (foto jos)

Cu ocazia asta am aflat si eu ca:
-zimbrul este cel mai greu animal european de pe uscat (masculii au intre 440 si 920 kg;
-zimbrii mananca (mult si bine) inainte de rasaritul soarelui , apoi se odihnesc si rumega hrana (asta faceau cand am ajuns eu ); cica hranirea le ocupa intre 50 %-80% din timpul lor;

-zimbrii traiesc 28 de ani in captivitate, dar in salbaticie traiesc mai putin;
-in prezent , zimbrul european se gaseste numai in captivitate (cel putin la noi, nu stiu in alte tari) si pot fi vazuti si in alte doua rezervatii (dar atat!): Vanatori-Neamt si Neagra- Bucsani;



Un comentariu:

  1. Mai este o rezervatie la Vama Buzaului, langa Brasov. E relativ noua, cam de jumatate de an

    RăspundețiȘtergere