31 august 2009

Pe la Arieseni ati ajuns?



Am descoperit un locsor minunat in tara noastra...cam tarziu, dar e bine si acum: se numeste Arieseni si este in judetul Alba. Vara asta am fost prima oara si mi s-a parut super dragut.

Este o statiune in Muntii Apuseni, departe de tigania si cocalarimea din Valea Prahovei. Sau ma rog, fitzele mai dinspre Brasov/ Poiana..



In primul rand privelistile sunt minunate: verde cat vezi cu ochii. Oamenii - deosebiti, prietenosi, deschisi. Statiunea este pliiiina de pensiuni si gasesti cazare incepand de la 50 de ron. Conditiile sunt foarte ok, pentru ca majoritatea pensiunilor sunt recent construite. Este o zona in plina dezvoltare..Iarna se si schiaza pe acolo..




In zona sunt o multime de obiective turistice. Pozele pe care le-am ales sunt de pe drumul spre Ghetarul de la Scarisoara (despre care o sa va povestesc intr-o postare cat de curand)..Sunt o groaza de pesteri si alte minuni ale naturii.









Nu va recomand sa cumparati legume si fructe de la pietele de pe marginea drumului (foto jos) pentru ca sunt exact aceleasi ca la "magazinul de la colt", dar duble ca pret..Au in schimb si niste produse preparate de ei , gen palinca, siropuri, etc.



La Arieseni am mancat cea mai buna ciorba din viata mea. Am gasit-o in centru comunei, la o terasa care se numea Vank. E vorba de ciorba ardeleneasca de porc, dar oricum aceeasi zeama ti-o aducea si daca iti luai de vacuta sau de afumatura. Ideea e ca era SENZATIONALA. Plus ca daca cereai doua portii din aceeasi ciorba (pt 2 persoane), ti-o aducea intr-un vas imens..cam de 4 portii obisnuite. Castonul ala imens facea 14 ron.

Afinele sunt fuctele-vedeta din zona, asa ca evident ca dulceata din papanasi era din ..afiiiineeee. Buni si papanasii, dar nu senzationali.
Insa, apropo de afine...am baut o afinaaaaataaa..cea mai taaareee!!!!





Un comentariu:

  1. Moaaamaa:) Arieseni! Am fost intr-o tabara cand eram in clasa a 10-a. Foarte fain locul. Doina in lume incepe sa fie din ce in ce mai activa.

    RăspundețiȘtergere