21 august 2009

COSTA DA CAPARICA



Ramasese sa va spun care e treaba cu Costa da Caparica. Este o statiune situata cam la 10 km de Lisabona, in directia opusa fata de mult mai cunoscutele Cascais si Estoril. Eu am ales sa stau aici pentru ca in Top 10 Lisabona Costa de Caparica era pe locul 1 la cele mai bune plaje.

Adevarat, dar in rest nu este decat o mare plictiseala. Efectiv, in afara de plaja si mancare nu prea ai ce sa faci acolo...





Plaja de la Costa da Caparica este imensa...30 de km de plaja in continuu. Plajele au fost numerotate de la 1 la 20 si ajungi la ele cu un trenulet.

Fiecare plaja are ceva specific: de exemplu plajele 17, 18 si 19 sunt pentru nudisti si homosexuali.

Eu am mers cu trenuletul la plaja 20, care era o plaja obisnuita...vedeti in poza de jos.





Va dati seama ca fiind 30 de km de plaja, poti gasi portiuni in care sa stai si singur pe toata plaja.

La fiecare plaja / oprire de trenulet exista cate un bar /terasa/restaurant cu preturi foarte decente.




Cm de la plajele 7, 8 incep si campingurile: in derptul fiecarei plaje , undeva peste drum, zeci, poate sute de rulote...ca in poza de jos. Campingurile astea nu sunt in statiune...




Eu am stat la un hotel in statiune, care chipurile era de 4 stele, dar nu le merita...nu avea nici macar mini bar in camera. Se numeste hotel Costa da Caparica, nu il recomand. Ma rog, are o pozitie foarte buna, e chiar pe plaja, dar ...am fost si la mai bine si cu bani mai putini decat am dat pe asta.



In Costa da Caparica am vazut cele mai tari /mari/senzationale valuri din viata mea. Este o plaja pentru surferi asa ca valurile sunt foooarte misto. De fapt valurile au fost singura mea motivatie sa intru in apa. Pentru ca este gheata. Cea mai rece apa in care am intrat vreodata. Ingheti instantaneu..Dar adrenalina te facea sa mai uiti de cat de rece era apa...




E usor sa ajungi din Costa de Caparica in Lisabona. Autobuzele 161 si 153 vin la un sfert de ora si te lasa in oras. Faci cam 20 de minute pe drum.
Ca sa ajungi in Lisabona treci de fiecare data pe Ponte 25 de Abril - un pod suspendat de 2,277 m - cel mai mare pod suspendat din lume.
Se mai poate ajunge in Costa da Caparica di cu feribotul lin Lisabona pana la Trafaria si de acolo cu autobuzul. Eu nu am incercat varianta asta. Ei folosesc feribotul la fel de normal ca si autobuzul sau metroul.





Spre deosebire de Cascais si Estoril preturile la restaurant erau ceva mai mici si portiile, dupa cum ati vazut intr-o postare anterioara, uriase.




Restaurantele si terasele nu aratau cine stie ce, insa mancarea venea repede. Chelnerii nu sunt tocmai prietenosi, dar isi faceau treaba bine.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu