22 august 2009

SINTRA




Este absolut obligatoriu sa mergeti in excursie la Sintra daca toti ajungeti pe la Lisabona. Este foarte aproape si sunt trenuri din 20 in 20 de minute din gara Rossio. Pe bilet am dat parca 3.40 euro dus -intors. Oricum, transportul in general in Lisabona e ieftin, mai ales cu trenul. La metou o calatorie e 70 de centi.




Sintra este o localitate la 30 de km de Lisabona, care a fost resedinta de vara a regilor Portugaliei din secolul XIII pana la sfarsitul secolului XIX. Asa ca sunt o multime de palate si muzee de vizitat in zona. Biletele de intrare variaza intre 5 si 11 euro.Cel mai tare castel pe care l-am vazut acolo a fost Castelo dos Mouros (din poza de sus , dar si in cea de jos), pret de intrare 5 euro.






Am facut greseala sa imi cumpar bilete de autobuz care sa te duca la toate palatele astea. O mare teapa!! In primul rand ca am dat si destul de mult pe bilet - 4.5 euro, in al doilea rand l-am asteptat vreo 15 minute, in al treilea ne-a bagat pana la refuz in autobuz...nu aveai loc nici sa respiri. Asa ca am coborat urgent la prima statie si am mers pe picioarele noastre pana in varful dealului, la Castelo dos Mouros.





In primul rand daca va duceti la Sintra, nu luati exemplul meu. Eu m-am dus imbracata ca o floare: in fustita si papucei! Frateeee, e de mers!!! Ca pe munte! Practic, am facut un mic traseu..numai ca era poteca. Dar tot e bine sa fii imbracat si incaltat lejer. Am facut vreo 30-40 de minute pe jos pana in varf. Ah, multi fac greseala sa o ia pe jos pe drumul autobuzului. Mare greseala - e foarte lung. Exista indicatoare foarte clare pentru cei care vor sa mearga pe jos. Drumul e diferit.



Privelistea de sus este absolut senzationala. Ti se tare respiratia si ti se inmoaie genunchii...si un pic de frica, pentru ca trebuie sa mergi pe o punte destul de ingusta iar jos este prapastie.
Castelo Dos Mouros a fost construit de mauri in secolul VIII. Acum evident sunt niste ruine..a mai fost restaurat pe alocuri.



Am mai vazut un castel. E primul care iti iese in cale - Palacio National Sintra. Nu m-a impresionat deloc..poate doar bucataria (foto jos) , unde erau niste vase imense de gatit...


Pe traseul catre Castelul Maurilor am dat si peste casa unde a locuit la batranete scriitorul Hans Christian Andersen (Crăiasa zăpezilor”, "Mica sirena”, „Hainele cele noi ale împăratului” şi „Ratusca cea urata”).


Daca vi se face foame, nu va opriti chiar la terasele / restaurantele de langa Palacio National, au preturi foarte mari. Mai mergeti un pic pe stradute si veti gasi tot felul de localuri dragute cu preturi ok.



Imi pare rau ca nu am vazut Palacio de Pena, cred ca este cel mai tare. Era si mai sus de castelul maurilor. Intrarea era de 11 euro. L-am lasat pentru data viitoare :)

3 comentarii:

  1. Deci cu autobuzul... :) Ca eu nici nu am tenisi sau adidasi ca sa urc pe munte. Adica am, dar nu-i car pana in Portugalia :D Oricum, nu vreau sa se repete episodul Cheia :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. deci:
    1.locaţie nu există în sensul folosit de tine. lasăi pe tâmpiţi să-l folosească aşa.
    http://dexonline.ro/search.php?cuv=locatie
    2. cum să nu te duci la Palacio de Pena dacă ai ajuns la Sintra?

    RăspundețiȘtergere