17 august 2009

MANCAREA DIN PORTUGALIA



Cand am ajuns la Lisabona ma gandeam ca meniul e identic cu cel al spaniolilor: fructe de mare si peste. Daaar, din fericire pentru mine friptura este la loc de cinste in Portugalia :)
Atata friptura de porc nu am mancat nici de Craciun cata am mancat la Lisabona :)) Iar portiile, dupa cum vedeti, sunt absolut uriase!!! Niciodata nu terminam tot :D



La ei pe meniu nu sunt trecute garniturile, asa ca tu alegi felul de friptura pe care il vrei (pui, porc, vita, peste) si ei iti aduc si garnitura..de obicei doua feluri - orez si cartofi prajiti. Odata m-am trezit chiar cu 4 garnituri - mai pusesera si niste spanac si putina salata :))
Si ca si cum caloriile nu ar fi suficiente, peste friptura iti mai tranteste si un ou ochi!!



Ce m-a impresionat foarte tare - pe langa portiile imense - era painea lor : ca la bunica acasa. Paine adevarata, proaspata, cu miez pufos, delicioasa. Majoritatea restaurantelor si-o fabricau singure.




Vedeta meniurilor portugheze este "bacalhau", pe romaneste cod. Il gasesti preparat in fel si chip, si cica , in realitate, au peste 300 de retete de bacalhau.
Mai au si un fel de paella - careia ei ii zic arroz...dar mie nu imi place nici paella (am sechele de la una pe care am mancat-o in Spania, cu orez negru si cu carcalaci ..pardon, fructe de mare...vorba vine am mancat-o...) si nici arroz .




Portughezii au un obicei - ciudat, poate, pentru unii dintre noi. Nici bine nu te asezi la masa si te trezesti in 5 secunde cu tot felul de aperitive pe care tu nu le-ai comandat. Ideea e ca nu sunt moca. Dar le poti refuza, ca sa nu iti incarce aiurea nota de plata..mai ales ca nu are rost sa mananci alea, ca pe urma nu mai poti manca portia uriasa de la felul principal.




Preturile sunt foarte ok. Dintre toate orasele din Vest in care am fost, Lisabona este , de departe, cel mai ieftin. O portile din aia uriasa cum vedeti in prima poza costa cam 10 euro. Daca in Roma dai pe o Cola la restaurant 3-4, poate chiar 5 euro, aici o puteai lua cu 1.50 - 2.
In Cascais preturile erau un picut mai mari, dar nu cu mult:2-3 euro.
La deserturi stateau prost , asa ca nu m-am sinchisit nici macar sa fac poza. Au niste tristeti de prajituri, "de-a gata" la frigider, "doldora" de ora/creme de oua/spuma de oua..pentru ca le plac ouale la nebunie :))
Deci...pofta buna!
Ah, revin un pic mai incolo cu o postare speciala despre ""caracois" :D

Un comentariu:

  1. dar mirosul de bacalhau l-ai simţit, nu? :) înainte de a fi gătit. e peşte uscat cu foaret multă sare. şi pute, puteeee de numa numa

    RăspundețiȘtergere