17 august 2009

CARACOIS SI CHURROS



Cand am mancat prima oara in Portugalia, "vecinii" de masa aveau in mana unii niste scobitori si altii niste ciocane..Nici pana acum nu stiu exact ce faceau cei cu ciocanele (spargeau niste cochilii ceva, probabil), dar cei cu scobitorile mancau "caracois", niste melci micuti. Si "scarbosi", as fi zis eu.



Nu am dat prea mare importanta momentului, dar apoi, zi de zi, la fiecare terasa si la fiecare restaurant era cate un afis in geam cu "Ha caracois" (avem melci)... Si atunci mi-am zis ca tre' sa fie ceva special cu "caracoisii" astia...
Apoi, am vazut ca toata lumea manca caracois d-astia..nu de foame, ci cam asa cum mancam noi alune la trecerea timpului. Deci, cand nu era ora nici de pranz, dar nici de seara, oamenii se asezau la terasa comandau o bere ...si niste caracois...si e migalos sa ii mananci..si o frecai asa aiurea la terasa vreo ora cu o farfurie de caracois in fata...




Desi nu mananc niciun fel de fructe de mare, am zis ca nu pot sa plec din Portugalia fara sa mananc caracois. Asa ca mi-am luat inima in dinti si am comandat o portie...Trecand pe langa aspectul ...neplacut, sa zicem...nu erau chiar asa de rai. Erau fierti cu ulei, condimente, etc...



O alta chestie care facea furori in statiunea in care am stat eu - Costa da Caparica - era "churros". Churros sunt chestiile de mai sus: un fel de gogosi, umplute cu diverse creme: ciocolata, vanilie, caramel etc. Poti sa iti iei si simple, date prin zahar si scortisoara.
Sunt delicioase :)


2 comentarii:

  1. sunt două siluete de bărbaţi în geam. e bine la costa da caparica

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca nu ai fost la marisqueira in Portugalia sa mananci fructe de mare, nu ciudatenii ci lobster si crabi carora le spargi picioarele cu ciocanul, si camarao care sunt creveti mari nu imitaii si gandaci mici cum gasesti la noi de exemplu trebuie sa vii din nou pe aici si poate o sa-ti schimbi parerea.
    Asa eram si eu inainte sa merg in restaurante tip marisqueira si inainte sa intru prima data am cerut asigurari ferme k nu plec flamada din restaurant...si dupa ce am bagat in mine k un purcelus abia am reusit sa ma ridic de pe scaun dupa jumatate de ora de digerat...

    RăspundețiȘtergere