10 martie 2010

Se cutremura lumea...


V-am zis zilele trecute ca daca vad o catastrofa , ma gandesc cum ar fi daca mi s-ar intampla mie.
Va dati seama cam ce este in capul meu dupa cutremurul din Chile, mai ales ca sunt ingrozita de cutremure.

Am un prieten care sta la etajul 9 intr-unul din blocurile alea vechi de la Rosetti si de fiecare daca cand ma duc pe la el ma gandesc cum ar fi sa ma prinda un cutremur acolo. De asta nici n-am vrut sa imi iau apartament la etajele superioare, ca se zguduie ca dracu'. Da, stiu ca prima oara vor cadea aia de sus peste mine, ca stau la parter, dar ...poate, poate, apuc sa fug din casa si ajung in parculet :D Acolo unde ma alearga cainii :D

Mi-aduc aminte ca dupa un cutremur de acum cativa ani am ramas cu sechele. Timp de o luna, zilic mi se parea ca se misca pamantul cu mine. Mai nasol a fost cand mi s-a parut la 12 noaptea. Da, dormeam, si deodata mi s-a parut ca patul se misca. In 20 de secunde eram imbracata din cap pana in picioare si gata sa tip la ai mei sa se trezeasca. Nu stiu cum mi-am pus hainele atat de repede pe mine.

Cand eram pregatita sa dau alarma, parca-parca...nu se misca nimic. Ma uit la lustra, panicata. Nimic. Parca se misca, dar poate era numai in imaginatia mea. Nu ma puteam hotari daca se misca sa nu. Asa ca am dat televizorul pe OTV, ca m-am gandit ca sigur Dan Diaconescu nu putea sa rateze un subiect ca asta: "Senzational - cutremur in direct!"

Mai sa fie, nimic! Oare cutremurul nu s-a simtit la OTV?:D Dau si pe Realitatea, nimic. M-am convins in 5 minute ca totul era doar in imaginatia mea.

La ultimul cutremur care s-a simtit in Bucuresti, ala de anul trecut, eram acasa, la calculator, si mi s-a parut ca se misca "ficusul" ( o floare care nu era nici pe departe ficus, dar asa i-a ramas vorba; nu o mai am, pentru ca nu am udat-o doua luni si a murit)...Acum nu mai era cu OTV, cu RTV! Facebook direct! Daca e pe facebook, inseamna ca e adevarat! Si Facebookul nu m-a dezamagit. Facebookul a confirmat cutremurul :)) Toate stirile sunt acum pe facebook.

8 comentarii:

  1. Eu o sa ma mut in bloc de 7 etaje, facut din monoliti (bucati de beton armat, foarte rezistent), pe 1 Mai. Nu mai sus de etajul 4! Si de preferat, nu la marginea blocului, ca marginile cad primele :D

    RăspundețiȘtergere
  2. visul meu e sa ma put pe calea mosilor...dar e ...greu. prin greu a se intelege extrem de scump

    RăspundețiȘtergere
  3. Te inteleg foarte bine cu panica asta. Dupa ultimul cutremur, timp de o saptamana saream ca arsa din pat/scaun de fiecare data, cand "saracu" catel se scarpina, automat patu se misca :)) Cea mai ciudata faza a fost, tot din cauza catelului, care era pe jos si se scarpina si era lipit cu spatele de perdea, cand am vazut ca se misca perdeaua am zis, clar e cutremur. Era, doar in imaginatia mea :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Doina stii ca eu lucrez in domeniul constructilor si pot sa iti dau niste sfaturi
    1 nu incerca sa fugi in timpul cutremului afara Scarile nu se calculeaza la rezitenta unei cladiri deci pot pica primele Stai in casa eventual langa un stalp de rezistenta Daca totusi apuci sa iesi in 99 la suta din cazuri iti cad bucati din bloc in cap diferite table pietre care nu sunt prinse bine eventual geamurile
    3 Parterul are si parti bune ca ai structura de rezistenta mai mare decat cei de sus dar cutremurele pot fi cu unde pe orizontala si atunci scapi Daca sunt pe verticala ai cele mai mari pagube :) Norocul tau e ca la noi sunt rare
    Exista o harta seismica a bucurestiului si acolo poti vedea zonal daca unde locuiesti ai risc mai mare la cutremur
    Elena sa nu crezi ca daca e din beton armat scapi:)) Un bloc trebuie sa fie rezistent dar si elastic adica nu rigid el este gandit sa se miste la cutremur Constructia cade in momentul in care unda de soc se suprapune cu miscarea cladirii si o amplifica procesul se numeste rezonanta (STIU CA E UN PIC CAM TEHNIC )Blocul are o structura de rezistenta din betonul tau armat si o structura de umplutura Dupa parerea mea e mai bine sa ai BCA sau materiale mai usoare la umplutura ca daca pica peretele poate mai scapi
    Faza cu mijlocul si lateralele e un mit depinde de unde vinde unda de soc Cand se face un calcul de rezistenta blocul este privit in ansamblu sa nu crezi ca centrul e mai puternic Cea mai bun forma de bloc este cea in V este cea mai stabila si atunci te gandesti sa cumperi exact in mijlocul V -ului pt ca se preiau cateva directii si e mult mai stabil Cladirea ideala dupa mine este cu maxim 4 nivele si in V
    Restul se numeste bulan daca scapi sau nu :))) Nu va mai panicati aiurea ca daca e sa mori iti pica o piatra in cap si aia e
    Blocurile nu se fac dupa ureche vine gigel si pune doua placi si gata uite blocul:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu imi amintesc de un cutremur de acum cativa ani cand am sarit din pat pentru ca voiam sa tin vaza si televizorul sa nu se sparga. Sora mea credea ca vreau sa fug pe scari si ma tot placa in pat :)) Iar eu am izbucnit in ras :))

    Totusi, eu sunt foarte speriata de cutremure si pana acum un am am stat la etajul 9 si ma trezeam noaptea fiindca aveam impresia ca se misca blocul :))

    Acum stau la parter si sper sa nu ma trezesc cu vecinul de la etajul 5 in casa mea :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Auzi lasand cutremurele la o parte
    Stii ca la parter pot refula tevile gen wc sau canalizare:) pana la cutremur ai grija cu altele

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai blocul de care ziceam, intre cele 4 scari, are... nu stiu cum sa explic... Sunt niste spatii libere, ca cica daca e cutremur, sa aiba loc sa se miste. Nu ma pricep sa zic tehnic, dar intelegeti voi :D Blocurile alea au fost construite in anii '70 pentru armata, poate conteaza, eu stiu?...Daca mi-as permite, m-as muta la casa, in doua secunde as fi afara. Casa inconjurata de case, sa nu cada bloc de 10 etaje peste bunatate de vila :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Lasa ma Doinita, nu ai auzit de aia care au pierdut totul in cutramurul Din Haiti si sau mutat la neamuri in Chile si a venit cutrmurul peste ei si acolo! Ala noroc!!!!!!

    RăspundețiȘtergere