27 iulie 2010

Nesebar si Sunny Beach

Oau, cat de frustrant este sa te intorci dintr-o tara ca...Bulgaria si sa ti se para urat in Romania! Dupa Nisipurile de aur de doua ori, Bansko de Revelion si un Balcik de weekend anul trecut, am ajuns si prin Sunny Beach si Nesebar.

Ca tot mi-a zis astazi cineva ca parca as fi "Elena Udrea a Bulgariei"...nu inteleg de ce la bulgari nisipul este fin, nu sunt mucuri de tigara pe plaja, nu sunt alge in mare, nu sunt chelneri nesimtiti, mancarea de la restaurant este gustoasa...de ce la ei se poate si la noi nu?




Ma enerveaza cei care zic din start "Nu merg la bulgari in vacanta nici sa ma impusti" fara sa stie exact de ce, doar ca nu ii suporta pe vecinii "cu ceafa groasa".
Spre deosebire de episodul Bansko, de data asta nu am mai avut de-a face cu politia bulgara. Mai exact, nu am intalnit niciun echipaj de politie de la Vama pana in Sunny Beach. A fost nasol ca o parte din drum era in lucru si erau o multime de limitari de viteza, multe cam exagerate (40 km/h).



Stiam ca la mare la bulgari este dragut, insa Nesebar a fost o surpriza foarte placuta pentru mine. Auzisem de multe ori ca este un loc superb, dar cum eu sunt cam reticenta, nu am crezut pana nu am vazut. Chiar este superb: cladiri istorice, restaurante romantice cu vedere la mare, alei pietonale pline de farmec, inghetata delicioasa. M-as intoarce si maine acolo.



Pentru cei care nu suporta sa vada prea multi romani in vacanta (eu nu am problema asta), sa stiti ca in Sunny Beach nu sunt atat de multi ca la Albena sau Nisipuri. Am auzit destul de rar romana pe plaja. In schimb, erau multi nordici, germani, englezi si rusi.



Personal, Nisipurile de aur mi se par peste Sunny Beach. Nu neaparat ca distractie, ci ca infatisare a statiunii. Dar per ansamblu e ok. Pe plaja se gasesc o multime de distractii: de la cluburi unde se danseaza ziua in amiaza mare, pana la ski jet-uri, parasailing, banane si alte nebunii. Ah, pentru amatori, niste sexy-bulgaroaice fac masaje chiar pe plaja. Sunt imbracate sumar si nu se tem sa exploreze :))



De mentionat ca marea majoritate a salvamarilor din Sunny Beach (si sunt multi!) arata mai bine ca aia din Baywatch: super bronzati si musculosi, aproape ca iti vine sa te duci in mare sa te ineci :))
Bulgaroaicele arata bine, nu am vazut fete gase pe plaja, iar bulgarilor le place, frate, sa mearga la sala! Erau o multime de musculosi pe plaja ;)





Pe forumuri am vazut ca sunt multi care se plang ca "vaaai, bulgarii nu vorbesc engleza! ce ne facem?"...in primul rand, la toate hotelurile la care am stat eu in Bulgaria angajatii vorbeau engelza destul de bine. In al doilea rand, hai sa fim seriosi - nici romanii nu sunt asa buni vorbitori de engleza.



Aici avem niste privelisti din restaurantele din Nessebar, unde am mancat numai bunatati. Eu sunt fan paine cu usturoi. De fapt, este o pita acoperita cu branza si usturoi si bagata la cuptor - absolut delicioasa!







Ooof, cum din toate pozele am nimerit-o tocmai pe asta cu o doamna supraponderala, cand eu ziceam ca nu am vazut fete grase? :)) Asta este una dintre exceptii, desigur ;)





Aici doar o mostra de bunatati made in Bulgaria. In "barcuta" de jos era piept de pui cu legume, acoperit cu branza si piure de cartofi. Nu are rost sa mai spun ca era absolut delicios...


3 comentarii:

  1. unde e asta mai exact in bulgaria? doina

    RăspundețiȘtergere
  2. @ radu: treci de balcik, nisipuri, varna...si la vreo 100 km de varna e sunny beach. eu am facut din vama veche pana la sunny beach 3 ore

    RăspundețiȘtergere
  3. @ radu: o poti lua, desigur, si pe giurgiu.

    RăspundețiȘtergere